Happy New Year - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu Happy New Year - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu

Happy New Year

Blijf op de hoogte en volg Sandra

05 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Oudejaarsavond zijn we lekker uiteten geweest en daarna zijn we richting de haven gelopen, daar waren al aardig wat mensen. Het weer was naar ons idee ongeveer net als in NL, maar dan iets warmer. Graad of 15, regen en veel wind. Niet echt waar we op gehoopt hadden maarja niets aan te doen. Van 22:00 tot 23:59 uur heeft er een leuke band opgetreden die de grootste hits van elk jaar speelde van 1980 tot 2016, erg leuk! Daarna afgeteld en naar het vuurwerk gekeken bij de haven. Dit was ook nagenoeg het enige vuurwerk in Wellington, want hier is het verboden om zelf af te steken. Om 00:10 liep iedereen eigenlijk alweer weg en zijn we de stad ingelopen. Daar nog een paar biertjes gedronken. In NL was het toen circa 14:00 op 31 december, dus dat was wel bijzonder.
Op 1 januari hebben we lekker uitgeslapen en zijn we de hoofdstad (Wellington) gaan verkennen. Met een treintje ons naar naar de top van de botanische tuinen laten brengen en daarna door de tuinen naar beneden gewandeld. 'S avonds lekker gegeten bij een Indiaas restaurant. De volgende dag gingen we met de ferry (en onze auto) naar het zuidereiland. Sandra was al gewaarschuwd dat je zeeziek kon worden, dus wat pilletjes genomen en verstandig op het middendek gebleven. Thijs was al een paar keer buiten geweest en na 2 uur braaf geweest te zijn durfde Sandra het ook aan om een rondje te lopen. Dat ging allemaal prima en de uitzichten waren heel mooi. We gaan duimen dat we over 2,5 week zon hebben op de boot terug, dan is het toch allemaal nog iets mooier verwachten wij.
In Picton kwam de ferry aan en toen zijn we door gereden naar Motueka. Prachtige groene route onderweg. Motueka ligt aan de rand van het Abel Tasman park. (De Nederlander Abel Tasman heeft dit deel van het land bijna 400 jaar geleden ontdekt). Dat heeft hij goed gegaan! Echt een prachtig park. Dinsdag gingen we naar het park, we hebben eerst een paar uur gekajakt (in de regen helaas) en de terugweg was een hele mooie wandeling met hier en daar wat zon. Tijdens het kajakken diverse zeehonden (met pups) gezien en een blauwe pinquin (dat is de kleinste pinquinsoort van de wereld). Super leuk!!! 'S avonds hapje gegeten en daarna nog even een potje gedart. Dat was erg hilarisch, want Sandra had een hele grote mond dat ze zo goed was en de eerste pijl die ze gooide was in de triple 20, dit was natuurlijk meer geluk dan wijsheid maar het was wel grappig ;-)
De volgende dag hebben we ruim 400 km gereden, klinkt niet heel veel maar door alle bergen heen doe je hier al snel 7 uur over zo'n afstand. Wat geen ramp is, want je kijkt je ogen uit. Tussendoor gestopt om te picknicken en te genieten van het prachtige uitzicht. Onderweg zijn we trouwens een Kiwi tegengekomen, een loopvogel die alleen in NZ voorkomt, die stond natuurlijk ook op ons lijstje om te spotten :)
Woensdag aan het einde van de dag kwamen we aan in het dorpje Franz Josef Glacier. Daar hadden we een slaapcabine op een vakantiepark. Niet echt waar wij normaal voor zouden kiezen, maar veel zat al vol (hoogseizoen!). Op het park stond een bbq waar wij 's avonds heerlijk vlees op hebben gebraden, dat was dan wel weer een voordeel.
Binnenkort weer een nieuw verslag. Liefs xxx

• 05 Januari 2017 - 21:19

Willem :

Hoi daar ver weg, jullie zijn de grote dieren, zoals pinquin en kiwi, aan het afstrepen van de lijst. Mooie natuur. Bye bye

• 05 Januari 2017 - 21:27

Marga Vessies :

Hoi luitjes, wat heerlijk weer zo'n mooi verslag. En zo leuk dat we ook lekker WhatsAppen. Nou goeie reis verder en doe voorzichtig.

• 05 Januari 2017 - 21:28

Willem :

Thijs had jij nog niet meegekregen dat Sandra dartkampioen is geweest.

• 06 Januari 2017 - 10:24

Marcel Nielen:

Mooi verslag luitjes, en nu de glacier op met die ijsschoenen? Dat hebben wij 17 jaar geleden gedaan en was heel indrukwekkend. Veel plezier ... Marcel

• 06 Januari 2017 - 13:14

Andrea Spruijt:

Heel leuk om jullie belevenissen zo een beetje te volgen! Hopelijk zit het weer de komende dagen ook een beetje mee ;-) Geniet ervan!!

• 06 Januari 2017 - 13:45

Edith En Roy:

Hee lieve dushi Sandra en Thijs!

Wat super leuk dat jullie weer een waarbenjij.nu bijhouden. Leuk om te lezen en het klinkt tot nu toe al als een supermooie en bijzondere reis!
    Heel veel plezier samen en geniet van alle mooie dingen die jullie nog gaan zien en meemaken!!

Veel liefs, Edith en Roy

• 06 Januari 2017 - 14:11

Miek:

Leuk om jullie reisverslagen te lezen! Veel plezier en lekker genieten!

• 06 Januari 2017 - 15:24

Esther:

Wat een mooie reis zijn jullie aan het maken! Heel veel plezier nog!