Onze laatste week van een super vakantie! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu Onze laatste week van een super vakantie! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu

Onze laatste week van een super vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Sandra

26 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

Ik was gebleven bij de overtocht van het zuider eiland naar het noorden. We kwamen een paar uur later dan verwacht in Wellington aan, daar gelijk even wat boodschappen gedaan voor onze wandeltocht voor morgen (broodjes, water, flesje frisdrank voor de suikers, chocola en pinda's). 19,4 km wandelen in circa 6 tot 8 uur vergt wel wat voorbereiding. Na een lange autorit kwamen we rond 8 uur aan bij Holiday Park Tongariro. Bij de receptie gelijk even de shuttle geregeld om ons te brengen naar het startpunt morgenochtend en om ons 's middags weer op te halen bij het einde. De weersvoorspellingen zijn redelijk, wel wat koud, maar het kan gelukkig doorgaan. Het zit ons ook wel mee, want gisteren reden er geen shuttles en dat betekent dat het niet verstandig is om te gaan wandelen. Om 7:45 uur vertrok de shuttle van ons park en om 8:15 uur begonnen we aan naar het schijnt een van de mooiste eendaagse wandeltochten van de wereld! Het was een graad of 10 en erg mistig. We hadden eerder al thermo shirtjes en mutsen gekocht, dit was ook wel nodig. Boven op de berg lag er sneeuw en het begon zelfs te sneeuwen toen we daar stonden. De mist was nog aanwezig, maar trok weg terwijl wij op het hoogste punt stonden. Dit was echt onbeschrijvelijk mooi en dan vergeet je eigenlijk al snel dat je al 2,5 uur aan het wandelen bent. De omgeving tijdens de tocht was heel divers met prachtige uitzichten! Het laatste uurtje van de wandeling ging door het bos, dus ook niet heel spectaculair dat was een beetje afzien, maar als je dan het eindbordje zie dan ben je erg opgelucht en trots! Ik weet niet of we ooit nog een andere tocht van het rijtje de mooiste eendaagse wandeltochten gaan maken, maar deze was geweldig!

De volgende dag stond Rotorua op ons programma. Het plaatsje wat bekend staat om de geisers en de natuurlijke hot water pools. Dit was maar 2 uurtjes rijden en we slapen daar ook, dus dat is wel prettig. Eerst een paar uur door Te Phui gelopen. Dit is een park waar een aantal geisers en modderbaden druk aan het borrelen waren en waar we meer te zien kregen over de Maori cultuur (de eerste bewoners van NZ). Een leuk park, maar wandelen was niet mijn hobby vandaag ;-). 'S middags in de spa hebben we lekker ontspannen in de baden gelegen en dit was goed voor de aanwezige spierpijn! Het is inmiddels alweer zaterdagavond en na een lekker etentje hebben we nog even gedanst in de plaatselijke kroeg.

De volgende ochtend om half 9 stapten we de auto in, op naar Matamata. Het dorp wat bekend staat om de Hobbiton movieset. Deze plaats stond al op de planning nadat we de vliegtickets hadden geboekt, dus Thijs was blij dat het eindelijk zo ver was! Om 10 uur stapten we in een grote bus en reden we door de weilanden van de familie Alexander (die een deel van hun land beschikbaar hebben gesteld om de filmset mogelijk te maken) om bij Hobbiton aan te komen. Daar kregen we een rondleiding en leuke details te horen over de opbouw van de hele movieset. Als afsluiter nog een biertje gedronken in de Green dragon. Voor de film- en boekliefhebbers een bekende kroeg.

Daarna zijn we doorgereden naar The Bay of Islands, wij gaan overnachten in Pahia. The Bay of Islands is een eilandengroep van circa 144 eilandjes in het noorden van NZ. We hebben hier 3 nachten geboekt, we gaan nog even relaxen en genieten totdat we weer terug gaan naar de kou.
Maandag hebben we eerst even wat boodschappen gedaan, eitjes gebakken en gezwommen. 'S middags zijn we met de ferry naar Russel geweest, een historisch plaatsje aan de overkant van ons stadje. Thijs mocht helaas 2x heen en weer met de ferry, want we waren zo slim geweest om onze camera in het restaurant in Russel te laten hangen. Heel handig op een van de laatste vakantiedagen. Gelukkig hing hij nog op de stoel waar we hem achter gelaten hadden. Ondertussen ging ik even boodschappen doen voor morgen, want dan gaan we een dagje kajakken.
Vandaag is het dinsdag en eigenlijk is onze laatste echte vakantiedag aangebroken, een heel gek gevoel want het is geweldig hier, maar het is ook altijd wel weer fijn om naar huis te gaan. Met onze broodjes, water en een flesje wijn (op aanraden van de kajakverhuurder) hebben we een leuke kajaktour gemaakt. Eerst naar een waterval gekajakt met uiteraard een kleine omweg, maar deze keer niet door een Zoetermeerse fietstunnel ;-) en op de terugweg zijn we nog even gestopt op een onbewoond eilandje. Heerlijk in de zon gelegen en nog even gezwommen.
Een super leuke laatste dag moet goed afgesloten worden, dus lekker uiteten geweest en geproost op een top vakantie!!

We vliegen woensdagavond pas, maar eigenlijk is vandaag ook een reisdag. We moeten nog 3,5 uur rijden naar Auckland, dus lekker rustig gereden en tussendoor paar keer gestopt. In Auckland de stad in gegaan en nog even wat gegeten. Om 6 uur hebben we de auto ingeleverd en zijn we naar het vliegveld gegaan. Nog 3 vluchten te gaan en we zijn weer veilig thuis in het koude Uitgeest.

Ik ben benieuwd of we deze blog nog een keer gaan gebruiken :-)
Bedankt voor jullie berichtjes en leuk dat jullie ons hebben gevolgd!

Liefs Thijs en Sandra

PS. We zijn weer veilig thuis :-) Het verslag kon op het vliegveld niet online gezet worden.

• 27 Januari 2017 - 09:49

Ria Weel:

Welkom thuis en bedankt voor de geweldige verhalen

• 27 Januari 2017 - 11:15

Tanja:

Super leuk verhaal weer! En ook wel weer blij dat jullie weer veilig thuis zijn!

• 27 Januari 2017 - 11:31

Willem:

Leuk. Nu kan ik de verhalen van jullie zelf horen. Tot straks bij de lunch.

• 27 Januari 2017 - 14:16

Andrea Spruijt:

Zo te lezen hebben jullie een top reis gemaakt! Welkom thuis! Wie weet valt er zelfs nog wat te schaatsen ;-)

• 29 Januari 2017 - 10:22

Marga Vessies:

Hoi luitjes, wat heerlijk dat jullie weer thuis zijn en wat kunnen jullie mooi en gezellig schrijven en ik ben heel benieuwd naar de prachtige foto's.

• 29 Januari 2017 - 15:06

Conny:

Jullie hebben veel gezien daar van het mooie land als ik zo lees, gaaf! Heerlijke manier van reizen en zoveel te zien. Nu wil ik ook wel daar heen :)
    Super fijn dat jullie camera er nog netjes hing! Zal wel even stressen zijn geweest..
    Wij zitten nu ruim een week in Vietnam. Hopelijk kunnen we morgen ook een verslag online zetten.