Genieten! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu Genieten! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu

Genieten!

Blijf op de hoogte en volg Sandra

19 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Picton

Hallo allemaal, leuk om de berichtjes te lezen die jullie onder de verslagen schrijven :-) Inmiddels is het alweer donderdag en zitten wij op de boot terug naar het noordereiland. Nog een heerlijk weekje voor de boeg!

De zaterdag dat we in Kaikoura waren wilden we graag de walvissen tour per boot doen, maar helaas zat die al vol. Zondag gingen we weer verder reizen, maar bij de eerste tour om 6:15 's ochtends was er nog plek dus toen hebben we die gedaan. Zaterdag hebben we toen een mooie wandeling gemaakt over de kliffen bij de kust, ongeveer 12 km, maar door de hoogte verschillen doe je daar ongeveer 3,5 uur over. Daarna lekker wat gelezen in de B&B en Thijs heeft weer eens afscheid genomen van zijn baard ;-) Begin van de avond het dorp ingegaan voor een biertje en een hapje eten. Op tijd naar bed want om 6:15 begon de tour. Om 7 uur (zondagochtend op vakantie!) zaten we op een mooie catamaran met ongeveer 50 stoelen. Na wat tips om niet zeeziek te worden begon de tour, Sandra bleef rustig doorademen en uit het raam staren :-p Maar het is gelukt en ze is niet ziek geworden! De gids vertelde ondertussen en riep opgegeven moment 'Guys, Guys, go outside!' Er zwom een groepje Beak whales (spitsnuitdolfijnen) langs de boot, super gaaf!! We bleven even buiten en wij leken wel wat te zien, maar je wil ook niet dat de hele boot komt kijken naar ons valse alarm, dus wij even wachten en toen riep de gids dat er een blue shark (een grote blauwe haai) voorbij zwom, die hadden wij dus al gespot :-) Toen weer even naar binnen, want we gingen weer een stuk verder varen. Kwartiertje later riep de gids dat we weer naar buiten konden en ditmaal voor een sperm whale (een sperma walvis). Wat een joekel was dat! Hij zwom circa 30 meter van de boot vandaan, wat een gaaf gezicht. Na 10 minuten riep de gids dat we onze camera paraat moesten houden, want de walvis ging weer onder water. Een paar seconden was alleen zijn staart nog te zien en toen dook hij weer onder. Daarna gaat hij meestal weer een uur onder water, dus wij gingen weer richting de kust varen. De gids was onwijs enthousiast en riep dat we echt geluk hebben gehad. Dat hebben we de hele vakantie al lijkt wel :-) maaaar het was nog niet voorbij, daarna kwamen we een groep dolfijnen tegen, die bleven continu langs de boot zwemmen en springen. Totaal wel een stuk of 100! Weer een geslaagde tour!

Om 11 uur zaten we in de auto weer terug richting Christchurch. Overmorgen slapen we 1 nacht in een glazen huisje (www.purepods.com) en die staat vlakbij Christchurch, dus vandaar dat we weer een stukje terug moeten rijden. Het was vorige keer niet super bevallen in deze stad, dus het was wel gek dat we terug 'moesten'. Maar qua planning was dat gewoon het handigste. Onderweg even gestopt om een pie te eten (warm pasteitje gevuld met diverse dingen). In de stad lekker op een terrasje gezeten aan de sangria en wat hapjes en 's avonds een pizza gedeeld in het zonnige park.

Maandagmiddag om 3 uur mochten we pas het glazen huisje in dus we zijn eerst even naar een ander stadje gereden, Akaroa. Dit was een half uurtje omrijden, maar we hadden verder toch geen plannen. Een rondje gemaakt, lekker geluncht en inkopen gedaan bij de bakker, de slager en de supermarkt voor in het glazen huisje. Na een onverharde weg kwamen we bij een hek wat dicht zat. Sandra probeerde het hek te openen, het ene slot ging, maar het andere slot was een cijferslot. Thijs probeere ondertussen de eigenaar te bereiken en toen reed de buurman langs die verderop een boerderij had. Hij gaf ons de cijfercode en zei dat de gasten van gisteren van het glazen huisje ook de cijfercode niet hadden, lekker handig haha. Weer een stukje verder rijden daar konden we parkeren. Daarna nog een kwartiertje door het bos lopen en toen kwamen we bij het huisje. Super gaaf! Het hele huisje was van glas en stond een beetje op een berg, waardoor je een mooi uitzicht had. Al snel hadden we ons eerst flesje wijn opgemaakt en stonden de hapjes op tafel. Heerlijk gelezen, genoten van het uitzicht en het zonnetje. 'S avonds heerlijk gebbqt en genoten van de sterren! Het was iets bewolkter dan gehoopt, maar wel een paar vallende sterren gezien :-) Echt een top overnachting! We hadden alle gordijnen open gelaten zodat we nog lang konden genieten van de sterren. De volgende morgen kwam de zon alweer lekker door en om half 9 zaten we buiten in het zonnetje te genieten van ons gebakken eitje. Wat een leventje!

Om 12 uur moesten we er weer uit en zijn we onze weg vervolgd naar het noorden van het zuidereiland. Dit was 6 uur dus we hadden een lange reisdag voor de boeg. Regelmatig onderweg even gestopt om te wisselen en om half 7 stopten we bij 1 van de weinige restaurants die we omderweg tegen kwamen. Deze was helaas helemaal vol, behalve een tafeltje een uur later. Daar hadden we niet zoveel zin in dus toen doorgereden voor de laatste 80 km. Om half 8 kwamen aan in onze airbnb, midden in het centrum van het kleine dorp Renwick. We hebben hier een appartement voor 2 nachten, heerlijk even de ruimte. Om 20:00 uur zaten we lekker aan een biertje en een heerlijke pizza in de kroeg tegenover ons appartement. Daarna nog even heerlijk op de bank gelegen in ons appartement, ook wel weer eens lekker.

We zitten nu middenin de wijnstreek Marlbourough en vandaag gaan we deze per fiets verkennen. Bij de eerste wijngaard hebben we een tasting gedaan en kregen we 5 kleine glaasjes wijn, dit mocht je uiteraard uitspugen maarja dat deden we niet ;-) daarna de lekkerste uitgekozen en allebei een glas genomen. Om half 3 weer op de fiets gestapt, richting de volgende wijngaarden. Daar aangekomen weer een wijntje uitgekozen (deze keer maar zonder tasting) en een kaasplankje er bij besteld. Heerlijk! Om 5 uur gaan alle wijngaarden dicht, dus helaas bleef het bij deze 2 wijngaarden, maar het was erg leuk. In het appartment soep met brood gegeten, lekker makkelijk.

Donderdag ging de wekker om half 6, want om 7 uur moesten we bij de ferry zijn. Het had vannacht al erg hard geregen en gewaaid en dat ging nog een tijdje door. Om half 8 konden we bij de boot inchecken en hoorde we al dat we wel gingen vertrekken, maar hoe laat was nog onbekend. Via intermet zagen we dat de ferry de andere kant op was geannuleerd, hopelijk gaan wij wel vertrekken. Uiteindelijk vetrok de ferry om half 11. We hadden in Wellington afgesproken met een oude klasgenoot van Thijs van het JPT om te lunchen, hij woont en werkt daar. Doordat wij een paar uur later aankwamen dan gepland kon dat helaas niet doorgaan.

Straks rijden we door naar Tongariro, als het weer mee zit gaan we daar morgen een van de mooiste wandeltochten ter wereld maken. Wij gaan nog even een weekje genieten van onze vakantie! Xxxx

• 19 Januari 2017 - 12:22

Corrie En Marcel:

Leuk om jullie verslag steeds te lezen. Zo rondreizend kun je inderdaad onwijs veel zien en meemaken. Nog een leuke week daar. We lezen het wel weer. groetjes Corrie en Marcel.

• 19 Januari 2017 - 14:15

Marga:

Hoi luitjes,
    wat kunnen jullie toch heerlijk schrijven want het leest heel gemakkelijk.
    En jullie zijn lekker aan het genieten en uitslapen kan thuis wel weer want zo hebben jullie wel lekkere lange dagen.
    Dit wordt die heeeeeele lange wandeltocht?

Gefeliciteerd met Micha en neem er maar een borrel op :)

• 19 Januari 2017 - 21:55

Willem :

Hoi vakantiegangers, ik kwam net thuis en zei tegen Marga heb je nog wat gehoord van onze schatten in het verre NZ. Nee maar wel een verslag . Leuk verslag met mooie verhalen en geluksmomentjes. Genieten.!!!!!!!!!!!!!!!! Nog een week lang.

• 19 Januari 2017 - 23:12

Tanja:

Heerlijk verhaal weer!
    Wow wel 100 dolfijnen langs jullie boot! Dat had had ik ffe gemist in de app, echt bijzonder al die mooie dieren in het wild en de mooie natuur.
    nou tot over een weekie kom ik jullie weer ophalen bij schiphol (toch ook wel weer fijn hoor)

• 20 Januari 2017 - 19:00

Edith:

Wat een super leuke dingen beleven jullie weer!! Die tocht met die walvissen en dolfijnen, wauuw!!! En dat glazen huis daar had je ons voor je vakantie al lekker mee gemaakt hihi ;-). Klinkt echt super, geniet ervan saampjes! Liefs