Op naar Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu Op naar Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu

Op naar Nieuw Zeeland!

Blijf op de hoogte en volg Sandra

29 December 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal,
Het is alweer even geleden dat ik deze blog gebruikt heb, maar we vinden het wel leuk om onze Nieuw Zeelandse avonturen te delen met jullie.
Na een korte, maar gezellige kerst in NL vlogen we zondag 25 december met KLM naar Xiamen (China). Deze vlucht duurde 11 uur, maar ging vrij snel. Lekker gegeten (boerenkool met gehaktballetjes!) en een paar films gekeken. Na wat geslapen te hebben op het vliegveld van Xiamen vlogen we met China Southern Airlines door naar Guangzhou (1,5 uur). Daarna nog maar 11 uur te gaan! Nieuw Zeelandse tijd kwamen we om 17:00 uur aan, koffers en douane ging lekker vlot en om 18:00 uur stonden we bij de auto verhuur. Daar stond een witte Toyota Yaris voor ons klaar. Het verhuurbedrijf moest eerst nog even een vertaling regelen van onze rijbewijzen, want wij hadden geen internationaal rijbewijs bij ons. Gelukkig ging dat allemaal vlot en konden we richting ons eerste hotel. Links rijden was even wennen, maar ging goed met wat aanwijzingen: NU LINKS, oja haha.
Het eerste hotel was midden in het centrum en we hadden een kleine maar prima kamer. Na een reis van 43 uur vielen we meteen als een blok in slaap.
De eerste echte vakantiedag (woensdag 28 december): we hebben lekker ontbeten in de stad en daarna een stadswandeling gemaakt. Dit was nogal vermoeiend ;-) dus we gingen daarna weer even naar het hotel om even een tukkie te doen. Daarna de auto gepakt om naar de voet van de Mount Eden te rijden. Dit is een vulkaan en tevens een uitzichtspunt over heel Auckland, vanuit daar kun je links de Tasmaanse zee en rechts de Pacifische oceaan zien.
Weer terug in het centrum de auto neergezet en genoten van ons eerste Nieuw Zeelandse biertje! (Met nachos haha, weer eens wat anders dan Aziatische hapjes). Bij de volgende bar gingen we aan een wat langere tafel zitten waar al snel 2 Nieuw Zeelanders bij kwamen zitten en zich direct voorstelde, waarvan er 1 Chris de Jong heette. Zijn vader was Nederlands :-). Gezellig even gekletst en wat tips doorgekregen voor de rest van de reis. Daarna lekker wat gegeten en samen 8 verschillende kleine biertjes uitgeprobeerd (dat was de eerste tip van de heren).
Bij terugkomst in het hotel de wekker gezet om 6 uur, want we gaan morgen vroeg op pad naar de Waitomo Caves.
Binnenkort volgt meer over onze avonturen :)

• 29 December 2016 - 10:01

Marga:

Super veel plezier! Vergeet niet ook langs Hobbiton te gaan, echt heel leuk (zelfs voor een niet fan als ik)

• 29 December 2016 - 10:31

Linda Pekel :

Leuk! Veel plezier!

• 29 December 2016 - 11:17

Corrie En Marcel:

Een nieuwe uitdaging: Nieuw Zeeland. Leuk om jullie te volgen en veel plezier down under.

• 29 December 2016 - 12:19

Nicole:

Wat leuk om jullie te kunnen volgen. Heel veel plezier op jullie reis door Nieuw Zeeland!

• 29 December 2016 - 12:28

Marga:

Wat leuk om dit zo te lezen allemaal, TOPPIE.

• 29 December 2016 - 12:57

Ria Weel:

Hallo Sandra en Thijs
    Ik heb van Marga deze tip gekregen om jullie een beetje te volgen
    harstikke leuk , ik wens jullie heel plezier op jullie reis door Nieuw Zeeland

• 29 December 2016 - 18:28

Willem:

Hoi Sandra en Thijs, leuk deze blog. Ik heb geen tips. Veel plezier bye bye.

• 30 December 2016 - 14:54

Toni Klaver-Koelman:

Hoi Sandra en Thijs,

Ik sluit me aan bij de vorige reacties. Leuk om jullie te volgen in Nieuw Zeeland. Afgelopen week een serie over NZ via Discovery gekeken. Prachtig! Mooi dat jullie dit met eigen ogen kunnen gaan bekijken. Heel veel plezier.
    Gr. Toni en Cor

• 05 Januari 2017 - 21:41

Marjan Klaver:

Hallo Thijs en Sandra,
    Super leuk om jullie zo te volgen.Heel veel plezier en geniet er lekker van.
    Een beter begin van het nieuwe jaar konden jullie niet wensen.Een liefdevol en mooi 2017 nog gewenst .
    Groetjes van ons,Jan en Marjan