Mijn heerlijke leventje op Curaçao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu Mijn heerlijke leventje op Curaçao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu

Mijn heerlijke leventje op Curaçao

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

14 Juni 2010 | Nederland, Amsterdam

Hoi Dushi’s.

Alweer 2 weekjes geleden dat ik een verhaal heb geschreven, ik ben benieuwd hoe lang dit verhaaltje word, want ik heb niet het idee dat ik veel mee gemaakt heb (A) haha.

Zondag de 30ste was eigenlijk zoals elke zondag. Een heerlijk rustig ochtendje en daarna naar Mambo toe. Deze keer even thuis een soepje met stokbrood gegeten (heerlijk van de Albert Heijn, jaja 7 dagen per week open van 08.00 tot 20.00 ideaal dus!) daarna nog even terug gegaan naar Mambo voor een feestje, maar bij nader inzien waren we toch wel erg moe en waren we op tijd weer thuis. Lekker op de patio gezeten en wat geinternet. Helaas kwam Ella om half 10 met de mededeling dat ze beroofd was van haar tas toen ze thuis kwam van Mambo. Ze stond voor haar huis en wilde samen met een vriendin haar tas pakken uit de auto toen er een auto aan kwam en graag hun tassen wilden hebben… Ja helaas zo gaat het hier en natuurlijk geef je dan gewoon je tas. Er zat ook nog een tas in de auto van een ander meisje die nog op het strand was, dus wat telefoontjes later en zij was ook thuis. We hebben haar nog even afgezet op het politiebureau… ondertussen was het alweer 12 uur ’s nachts en lag ik toch niet op tijd in bed. Ik had zo’n raar gevoel dat ik lekker bij Maaike en Claire ben blijven slapen. Ik vond het zo’n eng idee dat ik hier nog 5 weken zat en dat straks, binnen toen en 2 weken, heel veel studenten al naar huis zouden gaan… gelukkig heb ik dat idee snel van mij af kunnen zetten, want anders had ik het echt niet meer vol kunnen houden hier. Er zijn gelukkig weer een aantal nieuwe studenten aangekomen en ik ga gewoon nog genieten van mijn tijd! Dat moet goed komen toch met het heerlijke zonnetje!
De rest van deze week was heerlijk rustig, lekker gegeten met me Dushi’s (1 van de 4 missen we echt hopi erg, maar gelukkig is er e-mail en hyves en hebben we nog vaak contact :) ). Dinsdag weer naar Mambo gegaan voor het filmavondje, maar hij viel erg tegen dus nog voor de pauze waren we alweer terug in de Visschteegh. De hele week hadden we bruiloften dus ik was af en toe wel laat thuis, maar Maaike en Claire zorgen dan altijd heel lief voor de boodschapjes en koken dan voor ons.
Het was de hele week restaurantweek op Curaçao en dat houdt in dat je voor 45 gulden, zo’n 20 euro, een 3 gangendiner kunt eten bij vrij luxe restaurantjes! Vrijdagavond kon de vakantie van Maaike en Claire ingeluid worden en hebben we lekker gegeten bij Fort Nassau. Een mooi restaurant bij een fort boven op een berg. Hierdoor ook een mooi uitzicht over Willemstad heen.
Na het etentje ons klaar gemaakt voor het 2e Goud & Fout feestje. Wederom erg geslaagd. Zaterdag ons laatste echte stranddagje met zijn drieën (Maaike, Claire en ik) dus we zijn weer lekker op tijd vertrokken richting Daaibooi. Een rustig en relaxt dagje. Helaas geen gekke boot- en jetskitochtjes. Af en toe wel een grote donkere wolk boven ons hoofd, maar het is gelukkig droog gebleven. ’s Avonds gingen we voor de laatste keer uiteten met een groep van 30studenten. Vele gaan er binnenkort naar huis dus het was nog een gezellig afscheidsetentje. Daarna nog gezellig een drankspelletje gedaan en richting Bermuda gegaan voor een feestje genaamd Hed Kandi. Oja, helemaal vergeten te vertellen eerder (!!) deze week had ik op de radio 2 kaarten gewonnen voor dit feestje :D !!! De vraag was ‘Waar Hed Kandi werd gehouden dit weekend?’ Dus ik had gesmst ‘Bermuda’ nog geen 10 minuten later belde Paradise FM mij terug en was ik live op de radio… Hihi dat ging wel erg makkelijk! Ik was blij dat ik die kaarten gewonnen hadden, want het feestje was niet echt geweldig en de kaarten waren best duur. De combinatie op het feest was wel heel leuk, er was een dj, een zangeres en een saxofonist die er iets leuks van maakte.
Verstandig als we zijn hebben we niet weer ’s nachts ergens gegeten, maar zijn we gewoon naar bed gegaan. Nou gewoon was het eigenlijk niet… zaterdagmiddag had ik de sleutel gehad van het appartement van papa en mama. Zij kwamen zondag aan, maar ik had zaterdag wat boodschappen gedaan voor in hun koelkast dus ik kreeg de sleutel alvast. Aangezien ik al 4 maanden in een benauwd hokje slaap leek het mij wel erg fijn om heerlijk in het appartement van mijn ouders te gaan slapen in de airco. Alleen is ook zo saai, dus Maaike en Claire gingen gezellig mee :D Heerlijk geslapen en zondag zijn we lekker naar mambo gegaan. Eerst nog 1,5 uur in mijn kamer zitten wachten met zijn zessen, want er was weer een stortbui, maar daarna toch nog even lekker op het strand gelegen. Om 3 uur kreeg ik een smsje van pap, we zijn er bijna hoor, we zijn net geland op Aruba. Een uurtje later stond ik op Hato om ze te verwelkomen met een ‘Bonbini op Curaçao’ :) Erg leuk om mijn ouders weer in levende lijve te zien in plaats van via skype.
Daarna lekker bij gekletst en wat gegeten. Maandag had ik een terugkomdag van school, er zitten nog 9 studenten hier op het eiland van mijn opleiding en 3x in deze periode zijn we bij elkaar gekomen om het een en ander te bespreken over verslagen en stage. Vandaag gingen we naar de Marinebasis. Leuk om een keer gezien te hebben, maar de vele mooie mannen die er schijnen te zien heb ik even gemist… Weer wat dingen besproken over onze verslagen en daarna zouden we gaan lunchen met zijn allen, maar omdat ik de rest van de week gewoon moest werken ben ik lekker naar mijn ouders gegaan. Heerlijk ergens geluncht, beetje gezwommen en boodschappen gedaan.
De hele week hebben we bij heerlijke restaurantjes gegeten en papa en mama genieten erg hier. Donderdagavond hebben we nog lekker tapas gegeten met leuke live muziek. De man van mijn collega gaf die avond zijn laatste optreden dus daar waren wij ook heen gaan. Was weer een leuk avondje en heerlijke tapas!
Vrijdag was het erg slecht weer en dat was net de dag dat pap en mam naar Klein Curacao gingen. Het was erg bijzonder voor hun, want dit weer had de bemanning van de boot nog niet eerder meegemaakt :p Het was ook wel erg jammer, want ze hebben nu niet het prachtige eiland meegekregen zoals Tanja en ik het hebben gezien. ’s Avonds weinig meer gedaan. Zaterdagochtend hebben we een tour gemaakt op een quad. Dat was echt super leuk en we hebben lekker gescheurd over het eiland heen! Ik zou het zo weer willen doen!
’s Middags ons spullen gepakt voor onze vakantie, jaaaa heerlijk even een paar daagjes weg en niets doen!!! Die avond gingen we samen met Maaike en Claire steengrillen bij de Kleine Wereld. Het was weer super lekker en we hebben een hele gezellige avond gehad. Daarna toch nog even wezen stappen, want ja we hadden nog erg veel muntjes. We hadden totaal maar 25 gulden mee, omdat we genoeg muntjes hadden. Bij de ingang van Bermuda aangekomen wilde die mevrouw (*the bitch*) 30gulden hebben om ons binnen te laten…. Wij waren erg verbaasd en boos, maar we mochten er gewoon niet in. Toen wilden we weglopen en gingen we nog even klagen bij de beveiligingsmeneer. Nou dan koop je toch 2 kaarten… haha het meisje achter de kassa vond het niet echt leuk, maar wij mochten toch naar binnen :D het was al 23.50 en tot 00.00 konden we onze happy hour muntjes op maken. Dus meteen maar 9 mixjes besteld (en 2 flesjes water om het door te spoelen) dan waren al onze muntjes op. Nog een gezellig avondje gehad met zijn drieën en hoe later het werd hoe meer we tegen het afscheid op zagen. Zondagochtend om 7 uur gaat de vlucht naar Aruba voor mij en pap en mam en maandag gaan Maaike en Claire weer naar Nederland. Om half 3 hebben we dan toch even voor de laatste keer geknuffeld op Curaçao en ben ik voor een kleine 2 uurtjes nog even in bed gaan liggen, want om half 5 ging de wekker om te vertrekken naar het vliegveld…

Binnenkort meer over de avonturen op Aruba & Bonaire!! (We zijn in ieder geval veilig geland op Aruba, we hebben net voetbal zitten kijken en gaan nu weer lekker het eiland verkennen).

Veel liefs van Willem, Marga en Sandra!

  • 14 Juni 2010 - 14:29

    Papa:

    Hoi Sandra en Marga,

    Ik heb het verhaaltje nog niet gelezen maar ik zit even verderop in het hotel op de de PC en ik dacht laat ik nu direct even een berichtje achter voor jullie. Zullen we gaan rijden om het eiland Aruba te gaan verkennen of zijn jullie nog niet zover.
    Groetjes vanuit de bar waar ik de voetbalwedstrijd Japan Kameroen zit te kijken.

  • 14 Juni 2010 - 17:12

    Wendy Pekel:

    Hoi Lieverds,

    Ik hoop dat jullie heel veel plezier hebben met zijn drieën. Maak veel foto's en geniet van het mooie weer en de mooie omgeving. Het zit er bijna op. Jammer, maar straks vast ook wel weer fijn om terug te zijn in het oude vertrouwde Nederland...

    Kus Wendy

  • 14 Juni 2010 - 19:42

    Fam. Klaver Roden:

    Leuk joh, dat je vader en moeder er nu zijn, kunnen jullie samen genieten van de prachtige eilanden. We willen natuurlijk wel wat foto's van ze zien als bewijs. 9 Mixjes wegspoelen met 2 flesjes water, is dat wel goed gegaan? Veel plezier met je ouders!Smeer ze wel goed in hoor.

  • 14 Juni 2010 - 21:26

    Tanja:

    Oohhwwohhw wat klinkt het allemaal weer vervelend San!
    Geniet nog maar even want over en 3 weken - paar daagjes ben je thuis! En gaan we samen weer leuke dingen doen!!!
    Dikke kus

  • 15 Juni 2010 - 07:51

    Linda Pekel:

    Hoi hoi,

    Fijne vakantie, geniet ervan met z'n drieen!

    Groetjes Egan, Linda en Tessel

  • 15 Juni 2010 - 09:14

    Noortje:

    Wat super leuk san dat je ouders er zijn en dat jullie nog een extra vakantie hebben! Geniet ervan! En tot over een paar weken!

    xxxx

  • 15 Juni 2010 - 09:42

    Lissan:

    Haaai Sannie,

    Echt leuk, je zegt aan het begin van je verhaal 'ik ben benieuwd hoe lang dit verhaal gaat worden, want ik heb niet veel meegemaakt' en dan komt er zo'n dijk van een verhaal!
    Wat stom dat je 2 vriendinnen weggaan..
    Maar denk maar zo, binnenkort zie je ons gezinnetje weer (en dus ook Thijs!!) en dan komt het helemaal goed:D!
    Ik heb je echt superveel te vertellen haha.
    Het zal trouwens wel even wennen worden voor je dat er nu ineens 2 jongens bij zijn (Iwan en Patrick) maar het is echt heel leuk!
    Nog veel plezier en geniet er nog even van!

    Dikke kus en veel liefs,
    San1

  • 15 Juni 2010 - 17:45

    Coen:

    wat een rotleven heb je toch...:P balen dat het boottrippie niet doorging vanwege de regen, naja quadrijden is ook top (Y) kermis uitgeest komt hier ook stilletjes dichterbij 8-) Nog veel plesier met jeouders op bonaire en aruba!! :lips:

  • 16 Juni 2010 - 09:17

    Klaver:

    Top verhaal. Heb je net gesmst. Geniet daar en tot gauw !
    X

  • 16 Juni 2010 - 14:15

    Shusila:

    Ben benieuwd naar je vakantie verhalen! Je hebt echt eens lekker vakantie verdient!;) X

  • 16 Juni 2010 - 19:38

    Micha:

    Hoi schoone dochter,

    Hij is fijn. Komen je ouders, gaat het regenen. Stuur ze maar weer snel terug. Heel veel plezier, en toch mooi weer met zijn allen.
    Grtz Micha

  • 25 Juni 2010 - 10:05

    Mama:

    Hé Lieverd,
    wat was het gezellig en bijzonder daar op de Ned.Antillen samen met jou.En wat was het er heet. Dat jij daar dan ook nog moet werken (terwijl wij heerlijk op het strand lagen in de schaduw.)was ook wel apart.Ik heb overal van genoten.......
    en ben heel blij dat je weer heeeeeeeel snel thuis kom. Je laatste stagedag vandaag en dan nog 1 weekje nagenieten en dat moet je wel doen hoor............

    heel veel liefs van mij X x X x X x X x X x X x X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 03 Nov. 2009
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 59173

Voorgaande reizen:

25 December 2016 - 26 Januari 2017

Nieuw Zeeland

05 Februari 2010 - 03 Juli 2010

Curacao

Landen bezocht: