Avonturen op Aruba & Bonaire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu Avonturen op Aruba & Bonaire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu

Avonturen op Aruba & Bonaire

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

28 Juni 2010 | Nederland, Amsterdam

Hai Dushi’s!

Zondagochtend na 2 uurtjes slaap ging mijn wekker.. pff ik draaide me bijna weer om, maar een weekje op vakantie ga ik natuurlijk niet aan mij voorbij laten gaan. Dus hup onder de koude douche en richting het vliegveld.
Komen we daar aan… VERTRAGING… :O nouja er zijn ergere dingen, maar als je vlucht van 07.15 opeens pas om 17.15 vertrekt dan ga je toch wel even vloeken. Dat betekende dus ook meteen 1 hele dag minder op Aruba. Ik had me laptop mee dus even op internet gekeken, maar ook daar stond dat we vertraging hadden :( snik snik. Toch nog even gewacht tot er een balie open ging van onze luchtvaartmaatschappij om te informeren of we dan niet op de vlucht van 12.30 mee konden. Om 6 uur ging de balie open en die vrouw was erg verbaasd dat wij het over vertraging hadden, want zij wist van niets. Dus wij begonnen heel hard te hopen dat er iets fout was gegaan. De baliemedewerkster belde ergens naar toen en of jullie het geloven of niet, maar HET WAS EEN TYPFOUT!!!!!!!!!!!!! Dit kan toch ook alleen maar op Curaçao hé?! Echt bizar. Een geluk dat papa zo verstandig was geweest om ons over te halen en te wachten totdat we iemand gesproken hadden anders hadden we misschien wel helemaal niet meer naar Aruba kunnen gaan…! Dus het begon allemaal apart. Vanaf 06.45 konden we boarden dus rond die tijd liepen we richting de gate. Daar aangekomen weer veel verbazing, want om 07.05 zaten we al in het vliegtuig en gingen we de lucht in. Het was wel een beetje eng, het was maar een vliegtuig voor 17 personen en de mevrouw die naast mij zat was een schietgebedje aan het doen en keek heel angstig. Toen moest de vlucht nog beginnen… na een klein half uurtje waren we al geland op Aruba en was gelukkig alles prima gegaan. Op Aruba aangekomen stond er al een autootje klaar en zijn we naar het hotel gereden. Meteen door Oranjestad gereden en het zag er allemaal leuk uit. Wel heel rustig zo vroeg op zondagmorgen. Het hotel is erg leuk en we hebben 2 hotelkamers wat dus betekend dat ik een heerlijke kamer met airco heb helemaal voor mezelf :)! Dit is echt vakantie!!!
We hebben eerst even lekker op het hagelwitte strand gelegen om even een tukkie te doen. 2 uurtjes slapen is toch wel erg kort. Dus meteen wat heerlijke zonstralen gepakt en daarna lekker rond gaan touren. Lekker het eiland verkend en bij wat toeristische plekjes gestopt voor de nodige foto’s. Ik ben wel erg blij dat ik 5 maanden op Curaçao heb gezeten in plaats van op Aruba, want ik heb hier niet echt het gevoel van een feesteiland ;) en dat had ik toch echt niet willen missen! Haha.
’s Avonds lekker gegeten bij een Italiaan en daarna lekker in me koude bedje gedoken. Heerlijk onder me dekbed gelegen, dat heb ik echt gemist :p
Maandagochtend om 7.15 ging de wekker.. HUH nu al? Oja, Nederland moet voetballen… hup onder de douche me mooie Dushi/ Curaçao shirt aan en op naar het restaurant. Daar hadden zich al de nodige Nederlanders verzameld en we hebben gezellig naar de wedstrijd gekeken. In de rust ging iedereen snel ontbijten om na een kwartiertje weer terug te keren… ik deed iets rustiger aan met het gevolg dat ik het eigen doelpunt van Denemarken niet gezien heb :P slim!!! Na de wedstrijd weer vetrokken om de rest van het eiland te bekijken.
Lekker rond getourd, ’s middags nog op een onderzeeër gezeten die 30 meter diep ging. Dus toen nog een mooi schip gezien onder water en een schilpadje! Eind van de middag nog lekker bij het hotel gezeten. ’s Avonds in Oranjestad rondgelopen en lekker ergens gegeten met live muziek. Heerlijk zo’n vakantie :D!
Dinsdag rond 11 uur het vliegtuig weer in terug naar Curaçao. Er gaan geen rechtstreekse vluchten naar Bonaire (vanaf Aruba) dus we moesten eerst weer even terug naar Curaçao. Deze keer zaten we, maar met zijn vijven in het vliegtuig, ook leuk om mee te maken! Gelukkig gingen alle vluchten goed en waren we zomaar op Bonaire. Hier stond ook weer fijn een auto klaar en zijn we richting het appartement gereden. We hadden een 4 persoonsappartementje met 2 slaapkamers, badkamer, keukentje en woongedeelte. Was weer helemaal prima en de airco ging weer lekker koud :)! Het zal wel weer wennen zijn als ik straks weer terug kom in mijn warme hokje, maar daarom moet ik er nu even extra van genieten!
Zoals gewoonlijk ben ik eerst even een tukkie ga doen om bij te komen van alles :p daarna wat boodschappen gedaan en lekker gekookt! Tussendoor bij een duikschool langs geweest en ik ga morgen met de boot naar Klein Bonaire om te duiken. Spannend, voor de eerste keer duiken buiten mijn duikcursus om. Om 8 uur stond ik bij de duikschool (wat nou ik heb vakantie??) wat instructies gekregen, duikpak aangetrokken en op de boot gestapt. Het ritje naar het eiland toe viel mee, maar als je dan zo aan het dobberen bent dan denk ik oja ik had last van zeeziekte… het viel gelukkig mee en de 2 duiken die ik daar gemaakt hebben waren erg mooi! Weer een leuke duikervaring er bij :)
’s Middags zijn we de auto weer ingestapt en hebben we rond gereden op het eiland. Lekker rustig aan gedaan en bij wat toeristische punten gestopt en foto’s gemaakt. (Dit was voornamelijk met de camera van mijn ouders… dus de foto’s volgen in Nederland!)
’s Avonds weer lekker gekookt en kaartspelletjes gespeeld. Wat ben ik toch blij dat papa en mama er zijn :p eindelijk weer spelletjes doen!
De volgende dag zijn we weer lekker rond gaan rijden en einde van de middag bij een hotel beland en daar lekker bij het zwembad gelegen. Meteen de happy hour mee gepakt en lekker wat biertjes gedronken met paps. ’s Avonds lekker uit eten geweest bij een gezellige Nederlandse tent.
Vrijdag zat het er weer op en vlogen we terug naar Curaçao. Wat een heerlijk weekje was dit! Dit pakt niemand mij meer af. Heel leuk om de andere ABC eilanden gezien te hebben en een heerlijk weekje weg gehad met mijn ouders.

Snel meer verhalen over mijn leventje weer op terug op Curaçao!

Liefs


  • 28 Juni 2010 - 06:26

    Tanja:

    Hey zusie
    Wat een gezellig verhaaltje weer! Je had niet vertelt dat je een doelpunt had gemist! Lekker slim!
    Die spring foto is ook goed gelukt!
    Geniet nog even daar want voor je het weet zit weer naast me op de bank:)

    Dikke kus jezus;)

  • 28 Juni 2010 - 07:53

    Lissan:

    Hee San!

    Pff als ik de foto's zie word ik wel jaloers hoor! Maar gelukkig ga ik ook 2 keer op vakantie en een weekendje weg deze vakantie haha, dus ik heb nog een hoop om naar uit te kijken!
    De foto's zijn hartstikke leuk en ik wil ze allemaal zien als je weer thuis bent!!

    Liefs,
    San 1

  • 28 Juni 2010 - 09:02

    Miek:

    He San!
    Leuk om weer te lezen wat je allemaal mee hebt gemaakt! Klinkt om jaloers op te worden ;-)Geniet nog lekker van je vakantie weekje daar, maar dat gaat je wel lukken zo te lezen:-D
    Liefs, x van je nichie

  • 28 Juni 2010 - 09:46

    Papa:

    Hoi San,
    Het verhaal klopt helemaal. Allemaal leuke en gezeligge dingen gedaan.

    Wij hebben nu nog 1 week vakantie. Ik ben nu de laatste kranten aan het doorlezen en je moeder is de vakantie kilo's eraan het aftrainen bij Lady Fit. Vanmiddag de voetbalwedstrijd kijken en vanavond kantinedienst bij het LMDT en je moeder heeft hapjesdienst dus allemaal weer gezellig. Tot zaterdag.

  • 28 Juni 2010 - 17:49

    Klaver:

    Snaar, leuk om je verhaal weer te hebben gelezen. Leuke foto van jou en je moeder.

    X

  • 28 Juni 2010 - 17:49

    Coen:

    pff...eerst een vergissing op het vliegveld en daarna een vrouw naast je die een schietgebedje deed...wat voor maatschappij vloog je? boemel-air?:P hahaha...wat dan wel weer top is, is dat je een privé vliegtuig had 8-) wat zal dat een afzien zijn als je terugkomt en alles moet weer stipt op de tijd gaan :P en weer gruwelijke (vakantie) foto's :D tot met de kermis! :lips:

  • 28 Juni 2010 - 20:16

    Dionne:

    San!
    Wat een leuk verhaal weer! En lekker zo'n vakantie!
    Geniet nog ff je laatste weekje! Tot volgend weekend!
    xx Dionne..

  • 29 Juni 2010 - 07:22

    Shusila:

    Ik wil ook weer duiken!! ;)

  • 29 Juni 2010 - 12:34

    Mama:

    Ja wat hebben we genoten met z'n drietjes en Tanja je lieve zus is niet eens jaloers, schattig hé?
    Zaterdag weer gezellig kaarten? Ik zal ze alvast schudden, ha, ha.
    Tot ZATERDAG :) :) :)

  • 29 Juni 2010 - 17:54

    Edith:

    Hopi dushi, dushi!!!!
    Leuk verhaal weer meis! Nog maar 4 daagjes ooeeee. Geniet ervan!
    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 03 Nov. 2009
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 59183

Voorgaande reizen:

25 December 2016 - 26 Januari 2017

Nieuw Zeeland

05 Februari 2010 - 03 Juli 2010

Curacao

Landen bezocht: