Het einde van een prachtige tijd op Curaçao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu Het einde van een prachtige tijd op Curaçao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu

Het einde van een prachtige tijd op Curaçao

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

01 Juli 2010 | Nederland, Amsterdam

Lieve Lieve lezers,

Bedankt allemaal dat jullie mijn website zo trouw waren, dit wordt namelijk mijn laatste bericht vanaf Curaçao. Het was altijd erg leuk en fijn om alle reacties te lezen :)

De laatste 2 weken zijn ingegaan, wat een rare gedachte…. Nog 5 dagen stage lopen en dan is het avontuur voorbij!
Nog een paar daagjes met pap en mam doorgebracht wat erg gezellig was. Nog wel wat regenbuien meegemaakt, maar daardoor gezellig spelletjes gespeeld op zondagmiddag! Weer eens wat anders als bruin bakken op het strand van Mambo ;)

Maandag was het weer tijd om te werken, maar ik had nog 16 overuren, dus dinsdag was ik alweer vrij. Woensdag gaan papa en mama weer naar huis toe dus dan hadden we dinsdag nog een gezellig dagje! We hebben lekker bij het zwembad gelegen en nog een keer tapas gegeten. Het waren echt hele leuke weken en mama vond het vooral erg leuk om nu ook eens in mijn verhalen voor te komen op mijn website en alles gezien te hebben wat ik in die 5 maanden beleefd heb :D
Woensdagochtend heb ik nog gewerkt, een lekkere lunch meegenomen uit de supermarkt en die nog samen opgegeten met pap en mam. Daarna heb ik ze naar Hato gebracht en ze uitgezwaaid met de woorden ‘Tot volgende week!’ En mama was heel trots, want ik ging niet huilen :D
’s Middags en ’s avonds lekker gerommeld thuis, gewassen, gechillt, gelezen en gekookt.

Donderdag en vrijdag waren mijn laatste stagedagen, echt heel raar na 5 maanden op Curaçao en dan is ineens het einde inzicht. Ik hoor van veel mensen uit Nederland dat het zo snel is gegaan, op wat momenten na is het voor mij ook voorbij gevlogen :)! Ik denk niet dat ik het nog een keer zo doen, maar deze ervaring is geweldig! Ik heb echt een super tijd gehad en die pakt niemand mij meer af.
Oja, ik was bij donderdag, mijn aller laatste huwelijk waarbij ik moest werken op Curaçao, zo gek!!! Maar ow wat heerlijk :p We gingen vandaag op tijd naar het strand van Blaauw Baai en we waren daardoor precies om half 3 klaar… toen moest het Nederlands elftal weer spelen. Yeah, weer gewonnen :)! Daarna het huwelijk bijgewoond, voor de laatste keer getuigen geweest voor een bruidspaar (of mag ik ook jouw getuigen zijn Tanja :P hahaha…) na de huwelijksceremonie de tafel gedecoreerd en de ceremonieplaats weer opgeruimd. Toen was het tijd voor een borrel! Het was mijn laatste huwelijk en daarom ging ik met mijn collega’s nog even een drankje en een hapje doen bij Blaauw Baai. Het was erg gezellig en uiteindelijk zijn we thuis bij een collega beland om nog een hapje te eten en daarna nog een drankje in de kroeg gedaan. Het was een super leuke avond en echt een super afsluiting van mijn stage!
Vrijdag was dan echt mijn allerlaatste stagedag bij Ban Kasa. Ik heb hard gewerkt aan mijn verslag en alles was af om half 6. Wat een heerlijk gevoel, ik heb vakantie!! Alles is klaar en ik ben nog een heerlijk weekje vrij op dit tropische eiland! Mijn bazin was op vakantie dus volgende week heb ik mijn eindgesprek.
Vrijdagavond lekker wat restjes opgegeten en lekker buiten zitten kletsen met me buurmeisjes. (3 weken geleden is er een nieuw meisje in het huis komen wonen en die heeft visite van 2 meiden). Zaterdag heb ik die meiden rondgeleid op het eiland. Erg leuk om een beetje de gids uit te hangen :D haha. ’s Ochtends zijn we naar het strand van Santa Cruz gereden en hebben we daar kano’s gehuurd. Op ongeveer 2 kilometer van het strand af is een grot waar je in kan zwemmen en door het mooie water en het zonlicht is de zee en de grot prachtig blauw verlicht. Dit stond eigenlijk als enige nog op mijn To Do list dus dat had ik mooi mijn eerste vakantiedag al meteen gedaan. Ik had natuurlijk aan die meiden al wat verhalen verteld over hier en dingen die je kunt gaan doen. Dus ze waren wel nieuwsgierig naar alles en we reden vlakbij het Verlaten Resort dus daar hebben we nog even rondgelopen. Daarna zijn we lekker wat gaan eten en hebben we gelegen bij Porto Marie. Een heerlijk strandje met prachtig water! ’s Avonds de leuke dag afgesloten met een hapje bij het Wilhelminaplein.
We waren allemaal op tijd weer wakker zondag, heerlijk om een keer niet op mijn uitslapende vriendinnetjes te hoeven wachten :P (maar mis jullie wel hoor Dushi’s!!! hihi)
Lekker ontbeten buiten met zijn vieren en daarna vertrokken naar de Grote Knip, echt het allermooiste strand van Curaçao in mijn ogen! Uiteraard nog even een tussentop gemaakt, omdat Wendy der autoband het ook begeven had…. Gelukkig waren er weer behulpzame mannen die deze stoere taak even van ons overnamen :p Daarna lekker op het strand gelegen!
Zondag was normaal gesproken elke week Mambo en aansluitend Wet en Wild, van deze zondag heb ik dan maar gemaakt Grote Knip en Wet en Wild. Ik wilde toch nog wel erg graag één keer met mijn voetjes in het zand feest vieren op het strand van Curaçao. Het was nog een gezellig avondje, maar je merkt wel dat er al heel veel weer naar Nederland vertrokken zijn. Er waren weinig bekenden meer. Daarom vind ik het ook echt niet erg om ook naar Nederland te vertrekken.
Maandagochtend begon met voetbal kijken in Cinco, een restaurant en discotheek, waar Wendy (mijn buurmeisje) werkt. Het was lekker druk en gezellig. Helemaal toen Nederland wéér gewonnen had :D
’s Middags de stad in geweest om wat souvenirtjes te kopen voor mijn vriendinnetjes en mijn collega’s. (Voor diegene die Curaçao met eigen ogen hebben kunnen zien heb ik niets gekocht, dus dan zijn jullie daar alvast op voorbereid :P haha )
Maandagavond lekker makkelijk hotdogs gegeten en lekker buiten gezeten. Echt een lekker rustig weekje zo!
Dinsdagochtend had ik mijn eindgesprek op stage, ik was best een beetje zenuwachtig, maar het gesprek ging erg goed en het bedrijf was erg tevreden :D Ik werd beloond met een 8!!!!!! :D
Nu maar hopen dat mijn schoolbegeleider dat ook doet, dan kan ik deze tijd helemaal super afsluiten :) daarna nog één keer naar Blaauw Baai geweest, maar nu om eens een keer lekker op het strand te liggen. Het is daar lekker rustig (de entree is namelijk wat duurder) en er is nog een zwembadje bij. Mijn buurmeiden lagen daar ook dus weer een heerlijke middag gehad. ’s Avonds voor de laatste keer gekookt en lekker wraps gemaakt. We wilden eigenlijk daarna naar de film gaan op Mambo, maar er was een actiefilm dus daar hadden we geen zin in. Toen hebben we nog een drankje gedaan bij Omundo. Een restaurant waar op dinsdagavond livemuziek is. Het was echt veel te druk dus erg lang hebben we het er niet volgehouden.
Woensdag begonnen met inpakken. Er zijn al een aantal dingen mee gegaan met mijn ouders en mijn handendoeken en beddengoed laat ik hier. (De wasmachines hier zijn zo slecht er zitten gaten in en er zitten roestvlekken op :s ) Dit scheelt natuurlijk een hoop ruimte dus alles gaat er makkelijk in! ’s Middags nog even een heerlijk ijsje gehaald bij een Italiaanse ijssalon en nog een super leuk jurkje gekocht! Mijn autootje vaarwel gezegd en die teruggebracht naar het autoverhuurbedrijf. ’s Avonds had ik een afscheidsetentje van me werk. Het was erg gezellig en ik heb nog een leuk leesboek gehad (waar ze allemaal iets liefs hebben ingezet!!) en een leuke foto met al hun namen. Een hele leuke afsluiting dus.
Vandaag is het donderdag en is mijn laatste echte dag aangebroken. Heel raar, maar ik denk dat ik de hele dag met een grote glimlach ga rondlopen, want ik ben zaterdag gewoon weer thuis :D een super fijn idee!
Natuurlijk ga ik het hier missen vooral:
• Het mooie uitzicht over de hele stad vanaf de Julianabrug;
• De heerlijke smoothies met vers fruit;
• De leuke kentekenplaten met de handelskade er op;
• Het heerlijke zonnetje met een verkoelend windje;
• Het prachtige zeewater;
• De witte stranden;
en vast nog veel meer….

Maar het lijkt me heerlijk om weer thuis te zijn en weer lekker een rondje te fietsen door Uitgeest!

Oja voor de geïnteresseerden…
Mijn vluchtgegevens zijn: OR 362
Ik vertrek om 17.15 Curaçaose tijd en ik kom aan op Schiphol om 09.40 uur (Nederlandse tijd) dus voor mij half 4 ’s nachts dus ik hoop dat ik kan slapen in het vliegtuig :p

Ik zie jullie allemaal snel weer :) en bedankt voor het iedere keer weer lezen van mijn (lange) verhalen!

Heel veel liefs vanuit Dushi Korsou

  • 01 Juli 2010 - 15:24

    Shusila:

    Tot snel San!
    Neem je wat extra zonnestralen voor ons mee!?
    KUS

  • 01 Juli 2010 - 15:38

    Papa:

    Hoi Griet,

    Goede vlucht, succes met afscheid nemen van je mooie en zonnige eilandje.
    Tot zaterochtend.

  • 01 Juli 2010 - 15:50

    Lein:

    Geniet nog even van je laatste momentjes daar meis! Tot snel in hier in Holandia!!! Liefs

  • 01 Juli 2010 - 16:44

    Saskia!!:

    Goeie vlucht san,, en tot zaterdag!!:D

  • 01 Juli 2010 - 17:15

    Mama:

    Nou de wasmanden zijn leeg kom maar op met je was en de kaarten zijn geschud ik ben er helemaal klaar voor.
    Een hele goeie vlucht ga proberen lekker te slapen dan kan je uitgerust aan de kermis beginnen, tot zaterdag veel liefs X x X x X x X

  • 01 Juli 2010 - 18:15

    Noor:

    Een goede vlucht! En tot heel erg snel! Ben benieuwd naar alle foto's ie ik nog niet van je heb gezien!

    Dikke kus!

  • 01 Juli 2010 - 20:54

    De Stippies:

    Sandra,

    we wensen je een hele goede reis terug naar Uitgeest en heel veel plezier op de kermis!!

    groetjes Owen, Inge en de
    meiden.

  • 02 Juli 2010 - 07:17

    Madelon:

    Fijne vlucht San! En waarschijnlijk tot zaterdag!!

  • 05 Juli 2010 - 17:02

    Linda Pekel:

    He Buitenlander!

    Inmiddels ben je al thuis en zit je waarschijnlijk al weer aardig in de kermisstemming. Wij zijn net terug van vakantie in Frankrijk, dus konden niet bij je aankomst op Schiphol zijn. Hopelijk heb je een goede vlucht gehad en een leuke aankomst! Geniet van de kermis en van alle dingen die je gemist hebt. Jammer dat wij nu je verhalen moeten missen :-)

    Groetjes Linda en de rest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 03 Nov. 2009
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 59184

Voorgaande reizen:

25 December 2016 - 26 Januari 2017

Nieuw Zeeland

05 Februari 2010 - 03 Juli 2010

Curacao

Landen bezocht: