Bezoek, vakantie geboekt, afscheid, autopech...! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu Bezoek, vakantie geboekt, afscheid, autopech...! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu

Bezoek, vakantie geboekt, afscheid, autopech...!

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

30 Mei 2010 | Nederland, Amsterdam

Bon tardi Dushi’s,
Kon ta bei?

Goedemiddag schatjes,
Alles goed?

Jaja, een beetje Papiaments kan ik al hoor. Het is niet veel, maar af en toe pik je wat op.
Bonbon gaat het hier :) Ik vermaak me nog steeds uitstekend en de tijd vliegt voorbij. Nog 5 weken en dan ben ik weer in Uitgeest. Het schijnt dat je veel te snel weer gewend bent aan Nederland en dat het dan net lijkt of je nooit bent weg geweest, dus ik ga nu nog even heel hard genieten hier!!! Het besef komt ook steeds meer wat ik toch aan het doen ben… gewoon 5 maanden lang helemaal alleen op reis geweest om te gaan stage lopen op een tropisch eiland. Rare gedachte en ik hoop dat ik het nooit ga vergeten!

Het bezoek van Tan en Steef was wederom een geslaagd bezoek. Hele leuke tijd gehad en erg leuk om alles weer te laten zien.
Wij zijn lekker een aantal keer uiteten geweest en ze hebben me veel te veel verwend ook wel meneer en mevrouw….(P…..) Grootenbroek genoemd! Nog een aantal keren heerlijk in de jacuzzi gelegen bij hun en heb zelfs een keer mogen meegenieten van de airco en heerlijk bij hun geslapen. Zo wat had ik het koud ’s nachts :p maar wel heerlijk om weer eens lekker onder je dekens te kruipen!

Ook heb ik nog een leuk cadeautje gekocht voor het nieuwe huis wat Tan en Steef hebben gekocht! Zo hebben ze meteen een aandenken aan Curaçao, maarja eerst moet het huis natuurlijk nog even gebouwd worden.

Na weer een weekje hard werken ben ik eens mijn overuren gaan optellen en toen kwam ik uit op zo’n 40 overuren. (Ja, niet alle stagiaires voeren niets uit op hun stage… deze dame moet echt heel hard werken). Nou is het zo dat pap en mam nog komen en die hebben al 2 tripjes geboekt naar Aruba & Bonaire. Aangezien ik toch zo ontzettend veel overuren heb en ik even overlegd heb op mijn stage heb ik ook 2 tickets geboekt en ga ik heerlijk een weekje op vakantie!!!!!!!!!!! Hier kijk ik echt ontzettend naar uit. Dus op dit moment nog 2 weken stage, 3 dagen Aruba, 4 dagen Bonaire, 1 week stage, 1 week vakantie en het vliegtuig in… dus de tijd vliegt echt hier.

Na een aantal daagjes rust te hebben zonder bezoek ;) stonden Shusila en Mark op Curaçao. Ook dit bezoek was erg gezellig en ik heb ze vooral de leuke feestjes hier laten zien en de rest van het eiland hebben ze gezellig samen ontdekt.
Tijdens Wet & Wild bestelde ik bij Suus nog ‘een Polar’ toen kwam ze terug met een cola…. Ik was heel verbaasd, maar ‘Polar’ kende ze niet en ze dacht dat ik cola zei… ja hier kun je niet zeggen dat je bier wilt, want dan is de vraag: ‘Wil je Amstel, Heineken, Polar of Amstel Bright?’ Maar dat kon Suus natuurlijk ook niet weten dus toen zat ik opeens braaf aan de cola ;) Ik moest er wel bij vermelden van Suus dat we onder een muziekbox van de dj stonden en dat ze het echt niet verstond :p haha.

Gistermiddag was een iets mindere middag. Één van de vier Dushi’s, Edith, ging helaas na 4 maanden het eiland Curaçao verlaten om weer terug te keren naar Noordwijkerhout. Gelukkig is dat best dichtbij Uitgeest dus ik ga der zeker weer zien in Nederland, maar het is zo raar om elkaar elke dag hier te zien en dan opeens gaat er iemand weg. De andere drie Dushi’s hadden het er ook wel even moeilijk mee, maar het is niet anders en wij moeten er gewoon nog maar een leuke tijd van maken.

Gisteravond voor het uitgaan wilde ik nog wel wat biertjes kopen, nou is er dus gewoon een man in mijn straat genaamd Freddy waar je op de deur kan kloppen en bier kan kopen… heel bizar, maar volgens mij draait hij wel goede omzet hier met al die studenten die te lui zijn om naar de supermarkt te gaan :p dus mijn voorraad was weer aangevuld en de avond kon beginnen! Eerst nog een (drank)spelletje gedaan, kingsen, en daarna gefeest bij Nope is Dope. Shusila en Mark gingen ook gezellig mee en het was weer een geslaagd avondje. Uiteraard hadden we om 3 uur honger en wilde we eten hebben :p de auto ingestapt (Nee, mama ik heb niet gereden!!) en richting ‘Danny’s’ gereden. Een Amerikaanse vreetschuur die 24 uur, 7 dagen per week open is. Daar mooi onze buikjes vol gegeten en om half 5 lag ik dan toch eindelijk weer in bed.

Vandaag gaan we een dagje touren richting het westen. We willen eerst naar Sunset Waters Resort gaan om daar een kijkje te nemen. Dat is een Resort wat in augustus failliet is gegaan en nu dus al bijna een jaar leeg staat. Het is net of de mensen daar weg zijn gerend, want alle administratiespullen en dergelijke liggen er nog. Het schijnt nu helemaal gesloopt te zijn door studenten, dus wij gaan daar ook even een kijkje nemen. Uiteraard niets slopen, maar wel even lekker rondneuzen.
Daarna gaan we lekker naar een strandje toe waar we nog niet geweest zijn, dus lekker een dagje met 5 meiden in de auto en op weg naar leuke strandjes.

Zoals jullie lezen bevalt mijn leventje hier nog prima en zal het heel raar zijn om straks over 5 weken weer naar Nederland te gaan.

Dushi’s tot over 5 weken, ik ga nog even lekker bijbruinen voordat ik terug kom!

Zaterdag kon ik geen verhaal online zetten en nu is het zondagochtend, maar ik heb alweer zoveel meegemaakt dat ik het er maar meteen bij schrijf.

Op weg naar sunset waters hadden we een klapband, het viel gelukkig mee en Claire heeft samen met een behulpzame Antiliaanse meneer de band vervangen… Nouja achteraf is het dan toch wel weer grappig en zijn we lekker verder gegaan. Nog genoten van het mooie uitzicht bij de Santa Martha baai en daarna door gereden. Het was heel raar om het resort te zien en een beetje eng om rond te lopen, maar wat leuke foto’s gemaakt en toen weer doorgegaan naar het strand. Uiteindelijk bij Lagoon beland, een mooi strandje tussen de rotsen in :)
Maaike had nog even brutaal gevraagd aan een man die aan het jet skieen was of ze ook mee mocht en uiteraard mocht dat dus die ging even een rondje over het water heen :p Super grappig! Helaas was die man daarna weer weg dus de andere meiden mochten niet meer… maar toen kwam er later nog een speedboot aan en Maaike had even bedacht dat Denise opeens jarig was vandaag en of wij dan toch niet heeeel even mee mochten een rondje op te boot. Natuurlijk mochten 5 leuke meiden dat en ja hoor met wel 80km per uur gingen we over zee. Eigenlijk vond ik het heel eng en viel ik bijna over boord… maar het was wel erg grappig en leuk om mee te maken!
Dus dat was weer een heerlijk dagje… helaas werd het op de terugweg weer een stukje minder :( de auto hobbelde en ja hoor de andere achterband was ook lek.. ik mijn autobedrijf opbellen ja rij maar voorzichtig door en hopelijk haal je je huis, dan kijken we maandag wel even. Nou 10meter gereden en PANG… nog een klapband. Dit kan niet waar zijn denken jullie nu vast, maar helaas wel. Na een uur kwam de wegenwacht, maar die dachten dat wij dom waren en gewoon een reservewiel hadden maar die hadden we die ochtend al gebruikt, dus wéér 1,5 uur wachten op de sleepwagen en toen konden we eindelijk naar huis.. dus van 4 tot 9 bezig geweest met die #$%$# auto. Zo wat ben ik die auto’s toch zat hier. Vandaag even me autocontract bekeken en ja hoor, lekke banden is voor eigen risico dat kan er ook nog wel bij.
Gelukkig me ticket naar Aruba & Bonaire al geboekt dus die pakt niemand me meer af ;)

Ik zal mijn website weer even beter gaan bijhouden, want nu is dit verslag als nog erg lang, maar ik hoop dat jullie het nog wel leuk vinden om allemaal te lezen en een reactie op mijn verhaal zou ik leuk vinden :)!

Veel liefs en tot over 5 weekjes!
Familie Kemna bedankt voor jullie leuke kaartje! Erg lief. En Ome Louise ook weer, leuk om wat te horen!

Ayo

  • 30 Mei 2010 - 15:13

    Claire:

    Dushi, het duurde hopi lang maar uiteindelijk was het ook echt grappig!
    Het was een top daggie!

    xxx

  • 30 Mei 2010 - 16:49

    Mama:

    Wat spannend allemaal, in een snelle boot, lekke banden.....
    Meissie, over 1 week zijn we onderweg naar jou ik heb er zoooo'''''n zin in......HEERLIJK tot volg.week X x X

  • 30 Mei 2010 - 17:09

    Ome Marcel:

    Hoi Sandra,
    We hebben al je verhalen tot nu toe gelezen. Leuk hoor om zo je stage door te brengen. Dit pakt niemand je meer af. Wij hebben vorige week de Pinkster bbq gehad(met gelukkig lekker weer), maar jij kunt gewoon elke dag dit doen. Ja, zo zijn we af en toe wel jaloers (zeker als het weer eens regent net als nu). Geniet nog even lekker van de komende 5 weken en zeker ook van de andere eilanden die je samen met je vader en moeder gaat bezoeken.
    groetjes van van je tante CBLS, Robin, je bijna 18-jarige neef Tim en natuurlijk je allerliefste oom.

  • 30 Mei 2010 - 17:34

    Rian:

    San! Top dat je het nog steeds zo naar je zin hebt daar :D Ik zou er zeker nog even flink van genieten, maar vergeten zul je deze ervaring vast niet!

    Liefs

  • 30 Mei 2010 - 17:46

    Edith:

    Wat een gedoe met die auto zeg, maar wat een geeeniaaaaaal filmpje ;)!!

  • 30 Mei 2010 - 18:02

    Tanja:

    Hee Zus
    Wat heb jij toch met auto`s???!!!
    Of je knalt (bijna) op andere auto`s of je banden ontploffen!!
    Als je thuis komt mag je niet in mama`s auto rijden,,dat word ook beetje een rammelbak,,en als jij derin rij valt ie denk uit elkaar:P haha, grapiehhh!!!
    Nog 5 weekiesss!!! Zo leuk!

  • 30 Mei 2010 - 18:08

    Willem En Wies:

    hoi sandra,

    Wat vinden wij het leuk om jou verhalen te volgen. Vind het ook knap van jou dat je dit gewoon ook maar doet!! Nog even volhouden en dan gezellig met je vader en moeder genieten op de eilanden.4juli komen wij bij jullie een kermisborrel halen bij mooi weer.Zien we je vast wel misschien, en horen we verder hoe het allemaal verlopen is. groetjes van ons allemaal!!

  • 30 Mei 2010 - 18:10

    Linda Pekel:

    Haha, klinkt een beetje als mijn buitenland ervaring. Toen ik in Amerika zat heb ik 2x 10min in een auto gereden en jawel... 2x een lekke band! Zal wel in de familie zitten!

    Wat een leuke verhalen weer, en dan ook nog een vakantie tijdens je vakantie... onee, stage! Veel plezier met je ouders en op Bonaire. Als zij weer naar huis gaan, dan is het echt bijna voorbij. Geniet er nog even van!

    Groetjes Linda

  • 30 Mei 2010 - 18:47

    Wendy Pekel:

    Hoi Sandra!

    Wat een spannende avonturen beleef jij allemaal zeg! En die foto's... zucht...Ik krijg echt heel veel zin om op een strandvakantie te gaan. Heel veel plezier de komende tijd!

  • 31 Mei 2010 - 07:08

    Shusila:

    Hee San!
    Mark en ik hebben een goede terug vlucht gehad hoor gisteren tot half 11 savonds met lucifers tussen onze ogen series gekeken om maar over de jetlag heen te komen. En nu 9.05 nederlandse tijd op mijn stage.. heb nog even t gevoel dat het 3 uur snachts is dus ik dacht eerste eens jou verhaal lezen! haha!
    Je hebt alweer veel meegemaakt sinds we weg zijn. Wij waren dus ook aldoor bang voor een lekke band maar 3 is wel erg overdreven hoor! "opschepper!" ;)
    Ik ga de komende dagen druk aan het fotoboek en zal vandaag of morgen ook wat fotos van ons doormailen.
    Nou meis... Geniet geniet geniet.. en tot snel!
    Dikke knuffel!

  • 31 Mei 2010 - 07:54

    Lein:

    Lief vriendinnetje! Wat heb je toch een geweldige keuze gemaakt! Echt geweldig!! Ik geniet van al je verhalen, lijkt het net of er toch een klein beetje ben;) Was vast super op Shuus ook weer te zien! Heeft ze je wel een dikke kus gegeven? Als je terug bent (waar je nu nog helemaaal niet aan wilt denken) Gaan we lekker heel lang bijkletsen en alle 5000 foto's kijken!

    Dikke kus en knuffel!

  • 31 Mei 2010 - 15:59

    :

    Was een top weekendje! :D Vanavond gzellig bij u logeren! We gaan nog even heeeeel hard genieten. xxxx

  • 31 Mei 2010 - 17:01

    Erik:

    Hoi Sandra,
    Wat een super tijd heb jij toch! Ben heel jaloers :P
    Jij maakt toch wat mee in zo korte tijd :P
    Maar zo stage zal je zeker en nooit meer vergeten! Geniet er nog van en succes met je stage.

    xxx

  • 31 Mei 2010 - 17:31

    Noor:

    Hee San,

    Fijn om weer een verhaal van je te lezen! Bizar dat je al weer bijna terug komt! Wel fijn hoor, heb echt super zin om je weer te zien! Geniet nog even van de laatste weken & lekker dat je ouders nog even langskomen! Daarnaast nog even lekker op vakantie! Je treft het maar, reizen en dan ook nog even een vakantie erbij :D! Heerlijk hoor San! Ben echt wel beetje jaloers op je!

    XXX Noor

  • 31 Mei 2010 - 22:21

    Papa:

    Hoi San,

    Ik heb je bericht nu pas gelezen. Door allerlei andere dingen was ik er nog niet aan toegekomen. Het is weer alle dagen pret en hard werken en mooie feesten met gezellige mensen. Een lek bandje hier of een lek bandje bederft de pret niet. Je kan van je pech zelf een leuk filmpie van maken. Biedt het filmpie aan een filmproducent om zo geld te verdienen voor het betalen van de bandjes.

    Leuke foto's en filmpies. Wij zijn aan het aftellen tot 5 dagen.

    Groetjes en xxxxx

  • 02 Juni 2010 - 14:27

    Wietske:

    Snaar! Leuk om al die verhalen van je te lezen :) Wat vliegt de tijd zeg. Geniet er nog maar even lekker van!
    Veel liefs xxx

  • 05 Juni 2010 - 17:58

    Miek:

    He San,

    Super dat je mee kan naar Aruba&Bonaire!! Veel plezier en geniet er van :-D
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 03 Nov. 2009
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 59175

Voorgaande reizen:

25 December 2016 - 26 Januari 2017

Nieuw Zeeland

05 Februari 2010 - 03 Juli 2010

Curacao

Landen bezocht: