Van alles en nog wat - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu Van alles en nog wat - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu

Van alles en nog wat

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

10 Mei 2010 | Nederland, Amsterdam

Lieve lieve allemaal!

Hier gaat alles goed en ik hoop bij jullie ook! Vind het erg leuk om af en toe wat te horen uit Nederland, mailtjes, briefjes en kaarten :)! Iedere student is hier altijd weer blij als er post in de brievenbus zit… hint hint Nieuwestraat 40C in Willemstad :D haha.

Nouja nu weer even wat vertellen over mijn leventje hier. Ik zit op dit moment heerlijk op het balkon van Tanja & Stefan. Echt geweldig dat ze er zijn :) heb ze toch wel erg gemist!! Allemaal leuke dingetjes gehad, nieuwe bikini/ leesboek/ nieuwe broek/ blouseje, hihi lekker verwend :D! Je kunt hier gewoon echt niet winkelen, dus erg leuk om weer wat nieuwe kleding te hebben. Na 3 maanden raak je natuurlijk wel beetje uitgekeken op je eigen kleding ;)

Na het vorige verhaal is mijn leventje eigenlijk weer gewoon verder gegaan hoe het was, stage, boodschapjes, wassen, lekker koken en eten met Maaike, Claire en Edith (echt mijn dushi’s hier!)

De feestjes voor de verjaardag van de koningin worden gelukkig ook niet overgeslagen! Koninginnedag was één groot feest hier. Het begon donderdagavond al met koninginnenacht. Lekker gedanst, polonaise gedaan, meegezongen, gek gedaan en wel 200 (!!!) foto’s gemaakt. Wat een heerlijk avondje was dat. Met het gevolg dat ik ook pas om half 5 in bed lag. Dat was alweer lang geleden zo’n leuk stapavondje dus ik was lekker aan het genieten. Ik kon gelukkig ook meerijden met iemand, want ja als je een auto hebt moet je toch meestal wel ‘bob-en’. Voor de politie maakt het weinig uit als je alcohol op hebt en achter het stuur zit, maar ik vind dat toch niet prettig dus dat doe ik ook maar niet. Dus dan is het fijn als je een keer mee kunt rijden en lekker een Polar (bier uit Venezuela) kunt drinken.
Koninginnedag zelf was erg druk en warm. We zijn met een groepje Willemstad ingegaan om een kijkje te nemen, maar eigenlijk net als in Nederland is er overal rommelmarkt en muziek. Na 2 uurtjes hadden we het eigenlijk wel gezien dus zijn we heerlijk op het strand gaan liggen. Gewoon lekker genieten van de zon en onze vrije dag. ’s Avonds zijn we nog even gezellig de stad ingegaan en daarna nog bij Mambo beland voor een Hollands avondje. Ook weer gezellig, maar deze avond braaf iets eerder naar bed en gewoon nog naar huis gereden :P

Voor de rest eigenlijk heel weinig beleefd, heb heel hard moeten werken… de laatste 2 weken ruim 50 uur per week gewerkt. Het is meivakantie in Nederland dus ja iedereen komt naar Curaçao om te trouwen. Tss rare mensen :p Helaas met Bevrijdingsdag ook gewoon moeten werken, omdat deze vrije dag niet geldt hier. Wij hadden met carnaval vrij… ag ja je kunt niet alles hebben natuurlijk. Deze week hoef ik gelukkig maar 3 dagen te werken, want donderdag is het hemelvaart (ja dan heb ik wel weer vrij :p) en vrijdag neem ik lekker vrij, want ik heb alweer 25 overuren en die kan ik dan lekker opnemen als ik bezoek heb!

Op stage gaat het ook wel goed, moet nog wel even hard werken om het goed af te ronden over 7 weken. Verder heb ik weinig zin om hier iets over te melden want sorry ik heb weekend :p (De afgelopen 7 dagen heb ik namelijk gewerkt, dus ik was het even zat :p)

Zaterdag zouden Tan & Steef om 1 uur ’s middags al aankomen, na helaas weer veel vertraging (gewoon wéér een aswolk) kwamen ze pas om 18.00 uur aan. Ik moest werken tot 19.00 dus na mijn werk was ik meteen na hun resort gegaan, maar dit had ik niet verteld… Ik was naar de receptie toe gegaan en daar hoorde ik dat ze nog niet aangekomen waren. Ik kreeg even de uitleg hoe ik naar hun appartement toe moest komen en toen ging ik daar alvast heen. Ik mocht van de receptioniste de reservesleutel nog mee zodat ik alvast naar binnen kon, maar dat wilde ik niet. Het wachten duurde erg lang dus na een half uur belde ik Tanja maar even of ze al in hun huisje zaten. Ze vertelde toen dat ze in de taxi zaten en dat ze er bijna waren. Dus ik zei: ‘Oké prima, ik ga thuis even douche en ik kom straks wel naar jullie toe.’
Na een uur voor hun deur te hebben gewacht kwam er eindelijk een busje aan en daar kwamen ze uit. Ze waren natuurlijk erg verbaasd dat ik er al was, maar het was natuurlijk erg leuk :D!!!
Ze gingen even lekker douche en toen zijn we uiteten gegaan. Lekker een makkelijk hapje, daarna nog even mijn huisje laten zien en toen was het alweer 23.00 uur. Dus taxi Sandra ;) had ze weer terug gebracht naar hun appartementje. Wat was ik vrolijk zeg :D gewoon me zusje en zwager hier op het eiland!

Zondagochtend om 6 uur ging mijn wekker, want ik ging de berg weer beklimmen samen met Maaike, Claire, Edith en Anne-Jet. Het was weer pittig, maar wel weer leuk om te doen. Hopelijk maandag iets minder last van spierpijn, want het is eigenlijk de bedoeling dat ik hem volgende week weer ga doen met Tan & Steef.

’s Middags ben ik naar het appartementje gereden van Tan & Steef en hebben we even boodschappen ingeslagen… op de terugweg nog een bijna doodervaring………….. OEPS…. Volgens Tan en Steef kon ik er niets aan doen en daar geloof ik dan maar in. De auto’s hier geven geen richting aan, vaak doen (rem)lichten het niet ect. Maar er stonden dus vrij abrupt 2 auto’s stil voor mij en ik begon keihard te remmen………. Met gierende banden…… Nou het scheelde 1 MILLIMETER, maar mijn mooie autootje is nog heel! Pff het hart zat bij iedereen in de keel, maar gelukkig zijn we er goed vanaf gekomen.
Gelukkig konden we er snel weer om lachen en waren we blij dat het goed afgelopen was. Thuis lekker een broodje gegeten en naar Zanzibar geweest, het strandje vlakbij hun appartement. Lekker gelegen, ik even een dutje gedaan was toch wel moe van de berg beklimmen, en wat gezwommen. Tan durfde zelfs te zwemmen tussen de vissen :p

Nadat we nog even lekker in de jacuzzi hebben gelegen voor hun appartement gingen we een hapje eten op hun resort. Daarna nog even richting Wet & Wild geweest. Daar wilde ze namelijk erg graag een kijkje nemen. Het was wel gezellig, maar ik was erg moe dus om half 9 heb ik ze weer lekker thuis gebracht en ben ik naar bed gegaan.

Nog 7,5 week en dan ben ik weer in Uitgeest. Een rare gedachte, maar wel weer heel fijn. Het leven is hier bijna elke week hetzelfde en daarom heb ik het toch wel een beetje gezien, maar het bezoek maakt het natuurlijk wel erg leuk :D!

Heel veel liefs vanuit de zon!

Sorry helaas nog geen foto's... ben erg moe dus ga lekker slapen en heb te veel foto's van koninginnedag en voor de rest vrij weinig :P dus niet heel bijzonder! Volgende keer weer leuke foto's met Tanja & Stefan er bij!

  • 10 Mei 2010 - 06:58

    Linda Pekel:

    Klinkt weer superleuk, op het vele werken na dan. Veel plezier met Tanja en Stefan!

    Groetjes Linda

  • 10 Mei 2010 - 07:30

    Papa:

    Hey Sannie, Tannie en Stefan,

    De vrolijkheid spat weer uit het verhaal. De zussies zijn weer bij elkaar en dat doet je goed.
    Van hard werken wordt je niet moe. Hard werken en plezier maken geeft energie. Nog 4 weken en dan komen wij plezier maken.

    Groetjes xxxx

  • 10 Mei 2010 - 07:37

    Lein:

    Leuk, leuk, leuk! Geniet van je bezoek daar meissie! Dikke kus

  • 10 Mei 2010 - 08:03

    Mama:

    Hoi Lieverds,

    wat klinkt dit allemaal vreselijk gezellig. En leuk dat je gaat logeren. Tanja moest van haar zelf met dolfijnen zwemmen maar ik denk dat ze wel een duwtje nodig heeft hoor. Geniet er met z'n drietjes lekker van, heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel plezier XXX xxx XXX

  • 10 Mei 2010 - 08:32

    Simone:

    Hey meis,

    leuk verhaal weer!
    Geniet er lekker van dat je zus en stefan er zijn!

    inderdaad nog 7,5 week. gaat snel he?

    nou geniet van je tijd daar!

    xxx Simone

  • 10 Mei 2010 - 08:40

    Klaver:

    Snaar,

    Weer een top verhaal.
    Veel plezier met z'n 3.
    Bijna zien wij elkaar weer :D
    X

  • 10 Mei 2010 - 12:57

    Sanne:

    helemaal toppie! daar san, maar ben ook wel weer blij als je weer lekker hier bent!

    Geniet nog ff van je tijd daar!

    tot mails!

    kusz

  • 10 Mei 2010 - 16:31

    Dionne:

    San!
    Leuk verhaal weer!
    Groetjes aan Tanja en Stefan! Geniet er lekker van met ze 3en!
    Doei Doei.. xx

  • 10 Mei 2010 - 18:04

    Thijs:

    He vriendinnetje,

    toch maar eens een reactie van mij op je website, anders had ik ruzie geloof ik ;).

    Maar geniet ervan met Tanja en Stefan, gezellig! Verder spreek ik je binnenkort wel weer :).

    Kusje

  • 10 Mei 2010 - 18:16

    Coen:

    pfff....zwak hoor, eerst flink 'vakantie' vieren en dan 2 weekjes een beetje werken......:P
    hahaha...ik weet wat het is om meer dan 50 uur in de week te werken en inderdaad dan ben je blij dat je weekend heb :D
    leuke verrassing voor Steef en Tanja, hopelijk blijft iedereen bruin tot aan de kermis 8-) (stiekem hopend dat 2 dagen voordat ze weg gaan er een grote aswolk voorbij vliegt, zodat ze nog een weekje extra mogen genieten van de zon)(A)

    :lips:

  • 10 Mei 2010 - 19:58

    Joke En Rien:

    Hallo familie,wij wensen jullie een gezellige tijd met zn drieen.Maar dat gaat vast wel lukken. heel veel groeten van ons.

  • 10 Mei 2010 - 20:19

    Micha:

    Hoi schoone dochter,

    Lekker hoor, Tanja en Stefan bij je. Nog een paar weekjes en dan papa en mama ook bij je op visite.
    Is er nog iets dat je mist ?? ( pindakaas, drop, chocola, de Uitgeester ?? )

    Grtz Micha

  • 19 Mei 2010 - 14:40

    Fam. Grote Broek:

    dag mevrouw p....
    wij hebben genoten!
    tot over 7 weekies!!
    kuss Ons ;-)

  • 27 Mei 2010 - 12:38

    Mama:

    Waar blijft het volgende verslag en de volgende daarop gaan we samen schrijven, goed..........




  • 06 Juni 2010 - 12:15

    Joke En Rien:

    sandra,willem en marga wij wensen jullie een gezellige tijd door.Geniet even van het samen zijn.Groetjes van Rien en Joke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 03 Nov. 2009
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 59174

Voorgaande reizen:

25 December 2016 - 26 Januari 2017

Nieuw Zeeland

05 Februari 2010 - 03 Juli 2010

Curacao

Landen bezocht: