Vakantie met Thijs op Curaçao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu Vakantie met Thijs op Curaçao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu

Vakantie met Thijs op Curaçao

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

26 April 2010 | Nederland, Amsterdam

Bon dia lieve mensen,

Zondagochtend half 10 en ik zit heerlijk op het balkon. Nu even in de gang naast het balkon, want de zon werd nu alweer te warm!
Sorry dat ik al een tijd niets heb laten horen, maar laten we het er maar ophouden dat het een goed teken is en dat ik top tijd heb gehad hier de afgelopen tijd :D!!!

Vrijdagochtend ging ik eerst nog even aan het werk en rond half 1 stapte ik in de auto richting Hato. Was ondertussen toch wel een beetje zenuwachtig en dat wachten op het vliegveld dat duurt zo lang. Gelukkig stonden Yvonne en Denise ook te wachten op bezoek, 2 andere stagiaires, dus dan gaat de tijd iets sneller. En toen… ja toen kwam opeens mijn vriendje er aan… de tranen stonden in me ogen, maar die waren eigenlijk al snel verdwenen toen we konden knuffelen. Eindelijk weer samen! Dit was het begin van een super vakantie. Ik heb totaal 2 dagen gewerkt van de 12dagen dat Thijs hier was en we hebben er echt van genoten.
Eerst wilde we even gaan zwemmen, want Thijs vond het vanaf het begin hier al veel te heet. Toen Thijs zijn zwemkleding wilde pakken kwam hij er achter dat hij geen handdoek mee had… dus toen moesten we eerst winkelen. Vond ik heel vervelend natuurlijk ;) Ik heb Thijs meteen een heerlijke smoothie laten proeven. Die verkopen ze hier op straat voor zo’n 2euro. Je kunt dan kiezen uit diverse soorten fruit en die mixen ze dan in de blender. Echt verrukkelijk. Dat ga ik zeker missen thuis!!!

De rest van het weekend heerlijk rustig gehad en Thijs mijn woonomgeving laten zien. We zijn weer naar Boca Table geweest, het uitzichtpunt met de hoge golven. Deze keer een stuk meer gezien, omdat ik nu niet te beroerd was om een plattegrond te kopen..! Daarna lekker naar het strand geweest en onze nieuwe aanwinsten uitgeprobeerd, de duikbrillen en de snorkels. Deze hadden we gekocht zodat we die zelf mee konden nemen voor de duikcursus en nu konden we er alvast van genieten tijdens het snorkelen. Een dure, maar goede aankoop! We hebben er veel gebruik van gemaakt.
Zondag begon de duikcursus. Het is een combinatie van theorie, oefeningen in het water en het echte duiken. Niet alle oefeningen vielen bij mij in de smaak. Vooral eentje niet je moest je duikbril AFZETTEN onder water… nou toen kreeg ik even een paniekaanval. Ik vond dat zo eng. De oefening kwam ook telkens terug. Later werd de oefening nog erger en moest je een rondje gaan zwemmen zonder duikbril, onder het mom van stel dat je hem kwijt raakt tijdens het duiken. Ik was bijna aan de beurt en ik raakte weer in paniek… dus ik zei onder het water met gebarentaal ‘Nee ik doe het niet.’ De instructeur begreep het en hij ging verder met andere oefeningen. Ik vond het wel een beetje vreemd, want ik nam aan dat ik toch ook die oefening moest doen. Paar minuten later wees de instructeur naar mij en gebaarde hij dat ik die enge oefening weer moest doen. Hierdoor kon ik niet in paniek raken en had ik geen bedenktijd. Dus hup daar ging ik en het ging nog goed ook. Toch best trots op mezelf!
We hebben verschillende duiken op verschillende plekken gemaakt. Onder andere bij de Tugboat, daar is een boot onderwater gelegd voor duikers, zie foto. (Helaas van Google afgehaald en niet zelf gemaakt). Ook hebben we 2 duiken gemaakt bij Porto Marie. Daar waar ik ook regelmatig op het strand lig. En jawel bij de allerlaatste duik hebben we een schilpad gezien!!!!!!! Dat was echt geweldig, zo gaaf om dat een keer gezien te hebben. Na de laatste duik werden we gefeliciteerd met ons open water duikbrevet, dus die hebben we binnen gehaald! Heel gaaf om samen gedaan te hebben.
Na de laatste duik had ik helaas wel flink last van me oren, maar een dagje later was dat gelukkig ook weer weg. Voor de rest hebben we een heerlijke tijd gehad samen, lekker bij verschillende restaurantjes gegeten en genoten van elkaar. We zijn ook nog een dagje naar klein Curaçao geweest, een onbewoond eiland. Midden op het eiland staat daar een vuurtoren en daarachter liggen nog 2 wrakken die zijn aangespoeld. Thijs en ik gingen daar optimistisch heen wandelen. Zonder slippers uiteraard, want wij dachten dat we wel via het strand konden lopen. Helaas was dat niet zo, maar we hebben wel een dikke eelt laag onder onze voeten gecreëerd. :p Dat was best pijnlijk en achteraf ook niet echt slim! Voor de rest was dat weer een heerlijk relaxt dagje. Op de heenweg op de boot toch een beetje misselijk geworden, dus volgende keer neem ik echt een pilletje tegen zeeziekte :p misschien toch wel verstandig!
Door die aswolk wisten we niet wanneer Thijs naar huis zou gaan, hij had veel voor school te doen, dus hij wilde het liefst dinsdag gewoon naar huis gaan. Ik vond het daarentegen natuurlijk wel heel gezellig als hij nog een paar daagjes bleef. Dinsdag gingen alle vluchten weer normaal en omdat Thijs een gewoon ticket had voor dinsdag had hij voorrang op alle andere passagiers die de dagen daarvoor niet weg konden vanaf Curaçao. Dus dinsdag was het dan zover er kwam een einde aan de leuke tijd samen. Dinsdagochtend gingen we er wel nog even uit om 6 uur om de Christoffelberg te beklimmen. Één uur naar boven en een uur terug. Het was echt de moeite waard en vond het super om te doen. Deze wil ik zeker nog vaker gaan beklimmen! Wel goed voor me, want woensdag had ik overal spierpijn…! Dus dat kan ik beter nog een paar keer gaan doen. Beetje in beweging blijven natuurlijk.
Het afscheid van Thijs was natuurlijk niet leuk, maar terugdenken aan de leuke tijd samen en dan kom ik die 2,5 maand ook nog wel door! Het idee dat ik alleen 5 maanden aan de andere kant van de wereld heb gezeten blijft toch wel stoer en met die gedachten ga ik het gewoon nog redden totdat ik 2 juli in het vliegtuig stap!
De rest van deze week was gezellig en rustig, dinsdagavond naar de bioscoop geweest op het strand. De film was niet zo leuk, maar het was natuurlijk wel weer gezellig met 8 meiden. (Eerst valt Maaike der bekertje met ijs over mijn broek, daarna laat Claire haar cassis vallen.. ow, ow, ow.) het was weer een zooitje ;).
Woensdag zijn we uit eten geweest voor Marley haar verjaardag. Uiteraard hadden we nog niet genoeg gehad dus even langs de Mac drive voor nog een ijsje. Daar aangekomen deed Claire een beetje raar achter in de auto, dus iedereen moest heel hard lachen. De tranen liepen over me wangen en ik moest die ijsjes nog bestellen... uiteindelijk heeft Claire van achter uit de auto de ijsjes geschreeuwd en kwam toch nog alles goed :p Op de patio aangekomen, weer een aantal afleveringen gekeken van gtst :p (Ik ben niet verslaafd hoor, maar die andere wel dus dan kijk ik maar gewoon gezellig mee :p hihi) Altijd leuk van die heerlijke meidenavondjes!

Het weekend was rustig en niet heel bijzonder. Ik ga zo weer lekker naar het strand en daar zal ik ook nog wel even voetbal gaan kijken, want uiteraard zenden ze hier ook gewoon de bekerfinale uit ;)

Ome Louis nog bedankt voor u brief! Hij is van de week aangekomen, erg leuk om iets te horen!

Jullie zijn weer helemaal op de hoogte en ik zal nog wat leuke foto’s en filmpjes er bij zoeken om er bij te plaatsen :) !

Dikke knuffel en veel liefs van Sandra

  • 26 April 2010 - 06:50

    Linda Pekel:

    Hey Sandra!

    Ik vroeg me al af of je in ene zo hard moest werken dat je geen tijd meer had om een verhaal te plaatsen, haha!

    Fijn dat je zo'n leuke tijd hebt gehad met Thijs. Stoer dat jullie nu je duikbrevet hebben!
    Dat doe ik je niet na!

    Groetjes Linda

  • 26 April 2010 - 07:15

    Tanja:

    Heey zus
    Wat een verhaal weer! Heb der weer om gelache!leuke foto's die ene dat jij door t water loopt is mooi, wat is t water toch helder, nou over 1,5 week lopen we er samen!
    Dikke kus

  • 26 April 2010 - 08:55

    Papa:

    Hoi Sandra,

    Mooi verhaal. Nu zijn we weer op de hoogte. Nou op de hoogte waren we natuurlijk al door alle e-mails en skype sessies. Prima foto's. Wij zijn ook aan het aftellen.
    Hoe bedoel je niet verslaafd aan GTST:).

    Adios,xxx

  • 26 April 2010 - 10:06

    Klaver:

    Snaar,

    Leuk om te lezen dat je hebt genoten samen met Thijs. Binnenkort komt Tanja. Gezellig ! Moet je nu weer hard werken?
    Leuke foto's.

    Dikke knuffel

  • 26 April 2010 - 16:48

    Dionne:

    Hoii.. San..
    Wat een mooi verhaal..
    Leuk om te lezen dat je zo fijn samen heb gehad! Leuke foto`s.. die ene dat je door het water loopt is inderdaad erg mooi.. Kijk weer uit naar je volgende verhaal!
    Liefs.. Dikke kus!

  • 26 April 2010 - 17:13

    Wendy Pekel:

    Hoi Sandra,

    Ik kan me voorstellen hoe leuk het was om Thijs even bij je te hebben. Super gezellig natuurlijk! Leuk dat je ook de duikbrevet hebt gehaald. Wie weet kunnen we een keer samen gaan! Ik vond het trouwens heel herkenbaar; Ik heb ook heel lang over de oefening bril afzetten gedaan. Ik begon lichtelijk te hyperventileren. Wel goed om het gedaan te hebben, want een week later gingen we een nachtduik maken en van de spanning was ik vergeten mijn bril schoon te maken. Toen moest ik hem onder water afzetten om hem te spoelen, zodat hij niet besloeg... Heftig. Daarna heb ik het eerlijk gezegd nooit meer gedaan. Geniet nog lekker!
    Kus Wendy

  • 26 April 2010 - 18:41

    Mama:

    Wat een belevenissen allemaal. Nog 6 weken dan kunnen we alles met eigen ogen bekijken we hebben er erg veel zin in. Duiken lijkt mij eng en met dolfijnen ook wel een beetje maar ik denk dat ik dat wel mee wil maken. Leuk je weer gezien en gesproken te hebben op skyp want met Thijs hadden jullie weinig tijd maar dat snappen we wel hoor, ha, ha, ha. Nou groetjes X x X

  • 26 April 2010 - 19:06

    Simone:

    Hey San,

    leuk weer een verhaaltje van je te lezen! Haha jammer dat Thijs toch niet wat langer hoefde te blijven door die aswolk, had natuurlijk wel leuk geweest (A)

    Mooie foto's heb je er weer bijgeplaatst! leuk om een beeld bij je verhalen te hebben!

    Nou meis! succes!

    Tot over 2 en halve maand.

    Kus

  • 26 April 2010 - 19:33

    Lein:

    Hai lieve San, Wat fijn om elke keer je verhalen te lezen en dan natuurlijk de foto's! Super dat je het ook met Thijs hebt kunnen delen! Ik word weer helemaal blij van je verhaal! Enjoy! Liefs Lein

  • 27 April 2010 - 15:43

    Coen:

    Gruwelijke foto's van het duiken:D geniet maar goed van die duikbrevet daar, want in NL is het water niet zo helder als waar jij nu bent :O
    Bij ons is aankomende vrijdag koninginnedag, leeft dit feest ook nog op de antillen? heb je weer iets om te vieren en te feesten ;)

    (K)

  • 29 April 2010 - 14:44

    Noor:

    Hee San,

    Wat leuk om je vehaal weer te lezen! Duurde wel lang hoor voor we weer konden meegenieten! Maar logisch als je lekker met elkaar bent! Zo te lezen hebben jullie genoten van de tijd samen. Geniet van je duikbruvet! Lijkt me heerlijk om de mooi onderwaterwereld te mogen zien. Nou morgen Q-dag :D.. Jammer dat je er dit jaar niet bent. Maar je zal het daar vast ook groots gaan vieren! Zo te lezen komt Tanja ook al bijna op bezoek echt lekker hoor dat je zo veel mensen op bezoek krijgt, dat zal je vast goed doen!

    Dikke kus Noor

  • 30 April 2010 - 11:06

    Jan En Marjan:

    Hier kan je weer een tijdje op teren. Straks je zus en je ouders nog om naar uit te kijken. Voor dat je het weet is het om en sta je op de kermis in Uitgeest. Dus geniet er van zolang het nog kan. Het is hier nu Koninginnedag en om met de woorden van Moeder Klaver te spreken: Een zooitje prutweer.

  • 01 Mei 2010 - 21:12

    T. Paula:

    Zo weer even bij gelezen.Ik heb er weer van genoten.Als je veel meemaakt gaat de tijd snel, zeker als het allemaal ontzettend leuk is.Ga zo door. Wie is de volgende gast? Mooie foto's het filmpje had ik spectaculairder verwacht. Mooi uitzicht of zonsop- of ondergang.Nou nog veel plezier en groeten uit Akersloot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 03 Nov. 2009
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 59180

Voorgaande reizen:

25 December 2016 - 26 Januari 2017

Nieuw Zeeland

05 Februari 2010 - 03 Juli 2010

Curacao

Landen bezocht: