Paasweekend met regen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu Paasweekend met regen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu

Paasweekend met regen

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

08 April 2010 | Nederland, Amsterdam

Bon nochi Dushi’s.

Laat ik weer even beginnen waar ik gebleven was. Zaterdagochtend zou ik om half 10 met Maaike even gaan shoppen. Maar ik kan hier gewoon echt niet uitslapen dus om 8 uur zat ik alweer achter mijn laptop. Gezellig nog even met Thijs, Tanja en Stefan gesproken op skype. Ben toch blij dat skype bestaat. Ook zo super leuk om tegen Thijs te zeggen ‘Tot vrijdag!! :D’
Daarna lekker even geshopt met Maaike bij de DA en United colors of Benetton. Om half 5 moest Maaike op het vliegveld zijn om haar vriendje op te halen. Dus we hebben van 12 tot 3 nog even op het strand gelegen. Niet echt een slimme tijd, was ook aardig verkleurd… maar na rood komt bruin toch?!
Daarna lekker naar huis gegaan, beetje gerommeld thuis en boodschappen gedaan. Ging gezellig voor mijn buurmeiden koken. Uiteraard ook paaseitjes gekocht om in de paasstemming te komen. ’s Avond weer een rustavondje en lekker niets gedaan. Heerlijk zeg zo’n rustig weekend!

Zondag, 1e paasdag, eigenlijk ook zeer weinig uitgevoerd en vandaag weer even pap en mam gesproken op skype. Zij zaten te wachten totdat Tan en Steef thuis kwamen om te gourmetten en ik zat ‘te wachten’ totdat ik naar het strand kon, vervelend he ;)
Dus ’s middags lekker naar het strand geweest en veel gelezen in me duikboek, want jaja Thijs en ik gaan volgende week samen een duikcursus doen. Ik weet eigenlijk niet of ik dit al gemeld heb, maar bij deze dus! Zondag 11 april beginnen we en als het goed is hebben we de woensdag erna ons duikbrevet. (Ik vind het wel spannend hoor Wendy, maar zoals jij er altijd over praat lijkt het me ook wel erg gaaf!)
Zondagavond was het weer tijd voor Wet & Wild, omdat (bijna) iedereen vrij was 2e paasdag was het een erg geslaagd feestje! Iedereen ging lekker los en de volgende dag tijdens het paasontbijt op de patio is er nog uitgebreid terug gekomen op de vorige avond!
Helaas kwam er een abrupt einde aan het paasontbijt, omdat de regendruppels (ja echt waar) toch wel erg groot werden. Het was wel me vrije dag dus ik zou toch nog even naar het strand gaan, maar Joyce was niet zo lekker en het weer zat toch echt niet mee dus was lekker thuis gebleven. Misschien was dat zelfs nog wel lekkerder, heerlijk geluierd en geinternet. Om 6 uur lekker soepje gaan maken met een lekker broodje er bij, want om 7 uur moest er weer gesalsa danst worden! Het was deze keer echt vermoeiend, ik merk ook echt wel dat het moeilijker wordt. Dat is eigenlijk ook wel weer leuk, omdat ik nu wel echt iets aan het leren ben! Ik mocht weer met de man dansen van het filmpje en ik had het leuk gevonden als weer iemand me filmde, want het is echt al een heel verschil met vorige keer. Super leuk :)

Dinsdag weer een stagedagje met een huwelijk, maar ik hoefde deze keer alleen te decoreren dus ik kon lekker om half 6 weer naar huis. ’s Avonds een filmpje gekeken en weer wat gelezen in me duikboek.. moet nog 100 bladzijdes voordat de cursus begint, ow ow ga ik dat wel redden??

Woensdagochtend word je wakker met keiharde regen.. HUH ik ben toch niet weer terug in Nederland?? Nee hoor, want je doet skype aan en je kijkt rond op hyves en iedereen schrijft berichten ‘Het wordt lente!’ ‘Eindelijk weer zon!’ en hier regen regen en nog eens regen. Ik heb gerend naar mijn auto, maar was toen eigenlijk al zeiknat. Dat kwam ook vooral door de grote plassen die hier op straat/ stoep/ patio liggen als het geregend heeft. Auto rijden vond ik ook best eng, want de plassen kwamen echt heel hoog. Uiteraard is mijn auto ook niet waterdicht en kwam ik met natte voetjes aan op me werk. Toch ook wel weer leuk om mee te maken :p Als het binnenkort maar weer snel droog is!
Vond wel sneu, want we hadden vandaag weer een bruiloft. Uiteindelijk viel de regen mee tijdens de ceremonie en was het niet heel erg. Al hebben ze helaas geen foto’s met een mooie zonsondergang voor hun fotoboekje. (En ja, daarvoor zou ik dan gaan trouwen op Curaçao, want een feestje vieren kun je natuurlijk ook gewoon in Uitgeest/ NL) :D Kermissss!!! Haha, ik heb er echt nu al zin in, hopelijk schijnt het zonnetje dan wel ;)
Nu zit ik lekker op mijn kamertje te wachten tot het vrijdag 13.10 is… dan kan ik eindelijk me vriendje weer zien! Zo’n lange tijd zonder elkaar gaan we echt niet meer doen. Ik heb hier echt een leuke tijd, maar zonder vriendje, zus, ouders, vriendjes, vriendinnetjes en familie is toch best lastig af en toe!

Trouwens ik vind jullie berichten echt geweldig :D! Blijf zo doorgaan ;) haha. Dan zal ik dat ook doen ;) Ben trouwens wel trots op mezelf, want dit begrip is best kort :p

Thijs komt vrijdag aan en zoals jullie waarschijnlijk wel zullen begrijpen zal het stil zijn op mijn website, maar daarna hou ik jullie weer op de hoogte van hopelijk mijn zonnige leventje hier :p

Ayo dushi’s!

PS. Deze keer geen foto's.. volgende keer weer :)

  • 08 April 2010 - 06:42

    Mama:

    Weer een gezellig verhaal.Ik heb het idee dat ik niks mis van jou (als je snap wat ik bedoel) we spreken elkaar best vaak en dan lucht jij je hart weer even, nou toch helemaal toppie. Nou veel plezier met Thijssie als ik hem vanavond zie krijgt hij even een lekkere pakkerd van mij voor jou, X x X

  • 08 April 2010 - 06:44

    Tanja:

    Hee zusie,
    Hier alvast je weer je eerste bericht!
    T is eindelijk niet zo koud maar regent een beetje.
    Succes op je stage en nog 1 nachtje slape en komt thijs:)

    Dikke kus

  • 08 April 2010 - 07:24

    Marit:

    Hey San,

    Leuk verhaal heb je weer geschreven!
    En spannend hoor volgende week duiken!

    Het weer word hier gelukkig steeds beter.
    Wij gaan volgende week lekker een midweekje naar drenthe dus hoop dat het zo blijft!!

    Heel veel plezier als Thijs bij je is en ik hoop dat het bij jou ook weer snel mooi weer is.

    Groetjes marit

    P.s met mijn vader gaat het weer goed hoor!
    Waarschijnlijk mag hij vandaag naar huis.

  • 08 April 2010 - 07:57

    Shusila:

    Hee San!
    Wat heerlijk dat je Thijs eindelijk weer gaat zien morgen! Dat zal je wel goed doen! En daarna zit je geloof ik iedere keer maar korte tijd zonder bezoek!
    Hopelijk schijnt het zonnetje wel weer volop als al het bezoek uit Nederland er is!;)
    Morgen tentamen kwaliteit ik ga voor een 4.5 ;) hahaha!
    Liefs!

  • 08 April 2010 - 13:57

    Micha:

    Hee schone dochter,

    Je wilt toch je duikbrevet halen? Daar heb je water voor nodig. Veel water. T'is geweldig dat je het zo naar je zin hebt. Nog 2 dagen dan is Thijs bij je.
    Grtz Micha

  • 08 April 2010 - 14:44

    Angelique:

    Hoi Sandra, even geen mail, maar een reactie. Wat een lekkere tropische verhalen allemaal! Strand, coctails, salsa. Wauw; hoe maak je iemand jaloers!
    Nog een nachtje slapen en dan is Thijs er. Veel plezier!
    Oh ja, ken je dat verhaal van een jongen die zijn vriendin op Aruba kwam opzoeken? Zij (Angelique) was al lekker bruin en hoefde niet meer te smeren. Hij (Peter) verbrande de eerste dag levend door 2 uur lang te snorkelen met een witte hollandse rug. Advies: T-shirt aan

    Groetjes ook van Koen, Luuk en Peter

  • 08 April 2010 - 19:08

    Joke En Rien:

    Sandra heel veel plezier met thijs en succes met jullie duik lessen groetjes van ons

  • 08 April 2010 - 19:13

    Klaver:

    Snaaaar,

    Ik ben heel benieuwd hoe je de duikcursus gaat vinden. Geniet samen met Thijs :D Groetjes en ik stuur je gauw een e-mail.
    Dikke kus

  • 08 April 2010 - 19:27

    Coen:

    Joyce had zekers nog last van een kater:P haha...ma ik heb ook héél eventjes gekeken in het duikboek(je) van Thijs en dat zag er best makkelijk te lezen uit, dus die 100 pagina's ga jij wel redde ;) ben benieuwd wat voor gekke dieren je allemaal op de foto's zet :D

    (K)

  • 09 April 2010 - 11:18

    Simone:

    Hey San,

    Eindelijk komt Thijs jou kant op! lekker hoor om weer bij elkaar te zijn! Geniet ervan!

    En ook super stoer dat je je duikbrevet gaat halen!

    Kuss Simone

  • 10 April 2010 - 13:45

    Fam. Klaver Roden:

    Mooi verhaal weer. Jammer van die regen maar als je gaat duiken merk je er niets van. Kijk wel uit met zoenen onder water want dat gaat niet echt goed.
    Groetjes uit Drenthe!

  • 10 April 2010 - 17:35

    Owen, Inge &stippies:

    Hoi Sandra,

    Wat ontzettend leuk om al je berichten te kunnen lezen,zo te zien heb je het erg naar je zin!!Veel plezier samen met Thijs en succes met jullie duikcursus.
    Groetjes van de stippies.

  • 11 April 2010 - 09:51

    Papa:

    Hoi Sannie,

    Veel plezier en ik wil foto's zien van de onderwaterwereld.

    Groet aan Thijs.

  • 11 April 2010 - 11:29

    Micha:

    Hee tortelduifjes,
    Niet dieper duiken dan de bodem hoor ( zie je zo weinig )
    Heel veel plezier en succes.
    Wij gaan over 2 uur richting schiphol.
    Grtz Micha

  • 15 April 2010 - 11:17

    Pico En Marion:

    Hallo San,
    Sorry dat we niet gerageerd hebben op al je reisverhalen.We genieten heus van je avonturen.Het doet ons heel sterk denken aan onze eigen Kelly,vooral de lol en het plezier die uit je verhalen blijken.Wat een ervaring zo'n tropische regenbui.Doet me denken aan m'n eigen jeugd in Indonesie.Je hebt trouwens bijna je dansbrevet en straks je duikbrevet.Nu nog je vliegbrevet?
    Doe de groeten aan Thijs en heel veel plezier samen.We lezen later jullie belevenissen samen .hoewel je niet alles hoeft te vertellen.
    Ajuus en tot schrijfs.

  • 16 April 2010 - 09:10

    Papa:

    Hoi Sandra en Thijs,

    Gefeliciteerd met jullie duikbrevet. Het gaat gelukkig alweer wat beter met je oren. Het was zeker een geweldige belevenis daaronder in het blauwe water.
    Hé San we spreken we niet meer zo veel :) dat komt zeker door Thijs. Je heb nu geen tijd voor ons:). Ach ik begrijp het ook wel dat komt dan volgende week wel weer.

    Groetjes

  • 22 April 2010 - 18:29

    Wendy:

    Hoi Sandra,

    Leuk dat je het naar je zin heb.
    En natuurlijk heerlijk dat Thijs er is.
    Veel plezier samen.

    Gr. Wendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 03 Nov. 2009
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 59170

Voorgaande reizen:

25 December 2016 - 26 Januari 2017

Nieuw Zeeland

05 Februari 2010 - 03 Juli 2010

Curacao

Landen bezocht: