Aangekomen op het warme Curaçao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu Aangekomen op het warme Curaçao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu

Aangekomen op het warme Curaçao

Door: Jarige Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

06 Februari 2010 | Nederland, Amsterdam

Lieve allemaal,
Eindelijk ben ik dan toch aangekomen op het warme Curaçao.
Ik typ dit ’s ochtends om 8 uur.. ik heb nog geen internet dus ik kan het nog niet online zetten, maar dat komt hopelijk vanmiddag.
We kwamen op Schiphol aan rond 6 uur en gingen meteen naar de incheckbalie, toen kwamen opeens Marjolein & Shusila aan lopen, 2 vriendinnen/ klasgenootjes. Super lief dat die mij nog even kwamen uitzwaaien :)
Het inchecken van mijn koffers verliep prima, thuis had ik eerst 42 kilo (ik mocht eigenlijk maar 35 kilo..) toen er toch maar wat dingen uitgehaald en uiteindelijk waren mijn 2 koffers 38 kilo samen, ik vond het goed en hoopte dat ze niet gingen zeuren op Schiphol. Uiteindelijk wogen mijn koffers 39,5 kilo (OEPS..) maar de lieve dame achter de balie zij niets en ik was blij!
Toen nog even ‘ontbijten’ maar ik had echt geen honger! Afscheid genomen van de meiden en richting de douane met papa, mama, Tanja en Thijs. Ow wat was dat moeilijk.. toch wat traantjes gelaten. Toen maar snel richting de douane anders blijft het moeilijk. De meneer van de douane vroeg of ik ‘Kees Vessies’ kon, maar geen idee wie dat is.. maar toen kon ik al wel weer een beetje lachen en waren mijn gedachte even ergens anders. Ik liep door en zag nog wat leuke winkels, maar toen bedacht ik mij dat ik toch eigenlijk wel al genoeg bagage mee had en liep ik maar meteen richting mijn gate. Daar heb ik Joyce ontmoet, een meisje wat ook 5 maanden naar Curaçao gaat, ik had haar al leren kennen via hyves.
In het vliegtuig aangekomen eerst op de verkeerde rij gaan zitten… Ben nou eenmaal een blond meisje ;) maar daarna ging het allemaal wel oké!
Toen we in de lucht zaten wilde ik lekker mijn boek gaan lezen, totdat ik mijn volwassen vriendenboekje tegen kwam in me tas, meiden super bedankt voor dit gave cadeau :)! Heb hem al vaak gelezen!!
Rond 12 uur kregen we een lunch voorgeschoteld, toen er net nasi, een vies toetje en een broodje Russisch ei voor me stond kregen we heel erg last van turbulentie. Nou dat was niet zo heel fijn! Een kwartier lang door elkaar geschud te worden.. ik dacht echt als dit nog langer zo doorgaat dan spring ik er uit ;) maar gelukkig viel het daarna mee! De vlucht duurde wel wat langer als verwacht en uiteindelijk na 12 uur via Aruba kwamen we aan op Curaçao. Gelukkig vrij snel door de douane en meteen mijn koffers te pakken. Toen naar buiten, de warmte in! Er stond een heerlijke harde wind, dus dat was goed aankomen.
Mijn kamer is prima! Bijgevoegd wat foto’s. Heb een heerlijk kamertje en in mijn huis op dezelfde verdieping als mij zitten nog 4 meiden die ook in hetzelfde vliegtuig zitten. Daar ben ik de eerste avond ook gezellig mee uit eten geweest. Om 23.00 uur gingen we lekker allemaal naar bed, we waren kapot!
Het is nu dus zaterdagochtend 8 uur, 6 februari 2010, mijn 21ste verjaardag… heel raar om dat opeens op je eigen kamer aan de andere kant van de wereld te vieren :p
Gisteravond 12 uur Nederlandse tijd al heel lief een klein cadeautje van Joyce gehad. De smsjes stromen binnen, ook erg leuk! Bedankt daarvoor allemaal, ik hoop dat jullie begrijpen dat ik niet iedereen wat kan terug sturen.. ik heb gister namelijk al 10euro beltegoed opgemaakt! Straks ook maar meteen even een nieuwe simkaart kopen.
Ik hoop dat ik hier een top tijd ga krijgen en dat ik hier over 40 jaar ;) nog met een goed gevoel naar terug kan krijgen. Ik kijk nu al erg uit naar 20 maart en 9 april. Eerst komt Sas mij gezellig opzoeken en daarna het aller liefste vriendje :D!
Hele dikke kus van de 21 jarige Sandra!!
PS. Ik zit nu in een internetcafe en kan dus dit berichtje plaatsen :) Op mijn kamer heb ik nog geen internet, maar dat komt als het goed is binnenkort wel! Net even gebeld met een autoverhuurbedrijf en maandagmiddag wordt mijn auto gebracht als het goed is :)! Dus das ook top. Vanmiddag wat boodschapjes gedaaan en rond gekeken :)! Over de pontjesbrug gelopen en genoten van alles om me heen. Ik heb gebakjes gekocht bij de Albert Heijn (jaja, die is hier ook gewoon!) Dus die ga ik straks lekker opeten. Het is hier nog maar 5 uur 's middags dus we hebben nog lekker de hele avond.
Volgens mij is dit bericht al heel lang dus ik ga hem maar online zetten. Bedankt voor alle leuke smsjes, mijn kaarten hangen in me kamer :D En de 21jaar slinger ook hoor meiden :P Super leuk! De foto's komen nog.. heb me camera niet bij mij ;)
Ben voortaan te bereiken op: +59996922071
Als jullie mij bellen kost het als het goed is mij geen geld ;) maar ik moet natuurlijk ook werken en denk om het tijd verschil met bellen! ;) tis hier 5 uur eerder. XXX

  • 06 Februari 2010 - 21:44

    Robin:

    Zo dus eindelijk is de reis begonnen. Altijd fijn na lang ernatoe leven als het dan eindelijk begonnen is he?Heel veel plezier en natuurlijk nog van harte!!

  • 06 Februari 2010 - 22:02

    Lein:

    Happy birthday! Hoop dat de slingers je een beetje helpen;) Fijn dat je goed bent aangekomen na je lange vlucht. En nu genieten daar!!!

    Liefs uit het verre, koude Nederland;)

  • 06 Februari 2010 - 22:07

    Mama:

    Hé, jarige job,

    leuk hé, dat skypen, kan ik je gewoon zien zo'n eind weg en dan zo dichtbij.
    Nou wij hebben een heerlijk stukje taart gegeten bij de koffie.
    Het is hier nu 11uur geweest wij gaan zo naar bed, weltrusten voor straks x x x

  • 07 Februari 2010 - 03:54

    :

    Helleww!!

    Sorry had niet terug gesmst!! :$ maar wij gingen niet meer weg. We hebben nogsteeds geen auto kunnen regelen dus zitten beetje vast.. Maar aangezien ik vandaag al aardig verbrand ben en gisteren was het ook 5 uur geworden, vind ik het niet heeel erg!!
    Je moeten nog maar smsen/mailen hoor :-).

    Veel plezier!!
    Liefs

  • 07 Februari 2010 - 11:47

    Madelon:

    Geweldig dat je het zo ontzettend leuk hebt San! Heel veel plezier!!
    En ik houd je in de gaten..;)

  • 07 Februari 2010 - 11:53

    Micha:

    Hoi schone dochter. Nog van harte gefeliciteerd, en lekker dat het allemaal goed gaat.

    Veel liefs, Micha

  • 07 Februari 2010 - 12:45

    Klaver:

    Klinkt top, Snaar ! Kijk uit naar je foto's :D
    Knuffel

  • 07 Februari 2010 - 13:12

    Dionne:

    Lieve San!
    Wat leuk om te lezen dat het allemaal zo goed gegaan is..
    Wel een heel gek idee hoor.. zo ver weg!
    Maar wel heel leuk! ik kijk uit naar de foto`s!
    Liefs.. en Dikke kus!

  • 07 Februari 2010 - 13:20

    Tante CLBS En Marcel:

    Hoi petekind, van harte gefeliciteerd nog met je verjaardag. Leuk om te horen dat het daar allemaal lekker gaat en je een mooi huis hebt. Het begin is in ieder geval goed. Jammer dat het na 36 jaar droogte net gaat regenen als jij er bent. Dat zal wel het laatste buitje zijn. Wij wensen je natuurlijk heel veel plezier daar en succes met je stage. Het is dat we al getrouwd zijn, anders schakelden wij jou in. Groetjes van je allerliefste tante en oom.

  • 08 Februari 2010 - 08:37

    Mayke Steeman:

    Hai Sandra!

    Wat leuk om je verhaal te lezen, ik ging vorig jaar precies dezelfde datum weg, grappig he? Je kan ook bij wereldstage internetten he! Dat je dat even weten.. wel gewoon doordeweeks.
    Geloof me, je gaat een toptijd krijgen!

    Geniet ervan, want het is sneller voorbij dan je denkt.

    Liefs Mayke

  • 08 Februari 2010 - 09:06

    Ramon:

    leuk stukje
    gelukkig is je reis toch goed gegaan ;)

    en geniet je lekker daar

    ik blijf je berichtjes lezen ben benieuwd wat je allemaal meemaakt ;)

    groetjes sproet ;) (A)

  • 08 Februari 2010 - 11:17

    Lissan:

    Hee lieve San,
    ik voelde me al een beetje lullig dat ik geen smsje terugkreeg! Haha nee hoor grapje:D
    Fijn om te horen dat het goed met je gaat, die berichten zo zijn toch wel erg handig!
    Have fun en denk aan die cocktail he!
    We missen je wel al een beetje.. :(
    Kus San.

  • 08 Februari 2010 - 11:58

    Pico En Marion:

    hai San,

    Een goede start van je reis en we blijven je avonturen volgen.Geniet verder van je verblijf. Doei!

  • 08 Februari 2010 - 13:08

    Gitta:

    Hey San,
    Wat leuk om te lezen. Ik kreeg helemaal weer de kriebels dat ik dat stuk las van Schiphol. Ik had precies hetzelfde een aantal jaar geleden.
    Heel veel plezier nog en we blijven je volgen.

    Liefs Ronald, Gitta en Daan

  • 08 Februari 2010 - 16:37

    Shusila:

    Hee San,
    Leuk verhaal heb je geschreven over je reis! En je eerste dagen!!
    Vandaag ook je eerste stagedag gehad? Ik wel.. was heel leuk alles besproken en een planning gemaakt voor de komende tijd. Ik heb er zin in. En je raad nooit ik wordt een echt zakenvrouwtje.. haha heb nu al een laptop van de zaak! Hihi!
    Blijven schrijven he! want die verhalen zijn een leuke afwisseling van mijn stagewerk! haha!
    Veel plezier,
    Drink ook een cocktail op mij!
    Liefs Shusila

  • 08 Februari 2010 - 17:55

    Coen:

    Echt super dat je het al naar je zin hebt en dat de reis goed is verlopen:D
    kom maar op met al die betoverende/gezellige/spannende verhalen en foto's :D

  • 09 Februari 2010 - 14:10

    Marit :

    Leuk om te lezen dat je veilig bent aangekomen. Zo te horen heb je een goede reis gehad en de traantjes horen erbij ;)
    Ik ben nu in Belgie. Ondanks dat het niet zo heel ver weg is is het toch erg wennen. haha. andere cultuur he. Het huisje is leuk en de huisgenootjes zijn aardig :)
    Met de stage nog wel erg wennen want weet nooit zo goed hoe ik moet beginnen. maar komt vanzelf :P
    Heel veel plezier en succes! we houden contact via mail ofzo ;)
    xxx

  • 10 Februari 2010 - 20:17

    Micha:

    Hee Sandra,
    Morgenochtend gaan Cari en ik naar Egypte.Dik 30 graden pfff. Dan hoor je dus een weekje niets van ons.Neem maar een cocktailtje van ons, enne "werk" ze.
    Veel liefs, Micha

  • 11 Februari 2010 - 10:28

    Beau:

    lieve sandra

    hoe heb je het op curacou
    is het leuk en schijnd de zon of regend het heel veel en is het niet leuk!
    hier legt sneeuw maar ik ben ziek dus ik kan niet naar buiten.

    liefs beau! $$$$$$$$$

    p.s en ook de groeten van papa mama en job !
    ***********************
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 11 Februari 2010 - 13:20

    Sandra:

    lieve allemaal, bedantk voor jullie leuke berichtjes :)! Ik ga snel weer een bericht er op plaatsen!
    Beau lief van je bericht! Heel erg veel beterschap en gelukkig schijnt hier de zon. Dikke kus voor jou en aan Witje natuurlijk!! XXX

  • 12 Februari 2010 - 20:21

    Mama:

    Hoi lieverd,

    wel je verslag bijhouden hoor maar ik snap het wel, op je werk mag dat natuurlijk niet en sávonds heb je het druk met belangrijkere dingen maar het weekend komt eraan dus dan na alle huishoudelijke dingen (ha, ha, ha)praat je weer even bij x,x,x.

  • 14 Februari 2010 - 10:18

    Rien En Joke:

    Leuk weer even wat van je gehoord te hebben.leuk om te horen dat je je goed vermaak en feest er maar lekker op los.groetjes van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 03 Nov. 2009
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 59178

Voorgaande reizen:

25 December 2016 - 26 Januari 2017

Nieuw Zeeland

05 Februari 2010 - 03 Juli 2010

Curacao

Landen bezocht: