Weekverhaaltje - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu Weekverhaaltje - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu

Weekverhaaltje

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

16 Februari 2010 | Nederland, Amsterdam

Bon tardi (goedemiddag) lieve Uitgeesters, vrienden, vriendinnetjes, familieleden, buren en Curaçaose studenten die mijn verhalen volgen ;)

Eindelijk weer even een bericht van mij! Ik heb nog steeds geen internet op mijn kamer, ik wil wel een internetabonnement gaan afsluiten, maar er is grote kans dat het internet het niet doet op mijn kamer zoals bij vele studenten, dus dan heeft het nog geen zin.. maar proberen kan altijd.
Het is vandaag maandag de 15e en iedereen is vrij! Het was gister karnaval dus dan kan iedereen de volgende dag natuurlijk niet werken.. :p Dat vind ik natuurlijk erg jammer ;)

Laat ik even bij vorige week ofzo beginnen met mijn verhaal.

Ik heb alweer 4 dagen stage gelopen en het bevalt erg goed! Volgende week het eerste huwelijk bijwonen en daar kijk ik erg naar uit! Ik mag meteen getuige zijn voor het bruidspaar, dus dat maakt het extra leuk!
Morgen op mijn stage even duidelijke afspraken maken over tot hoe lang ik nou precies moet stage lopen en een goede stageopdracht formuleren zodat ik ook aan de slag kan gaan voor school.

Het eten koken/ uiteten gaat ook wel goed! Vorige week maandag lekker een broodje hamburger gegeten met wat mensen, dinsdag bij de Pizzahut gegeten, woensdag hadden we gezellig op de Patio (zo heet ons plein waar alle studenten zitten) een BBQ. Dat was erg geslaagd, toen ging ook nog even iemand de brievenbus legen en kwam met 2 kaarten aan voor mij :)! Wat vond ik dat leuk! Toen wist ook iedereen meteen dat ik vorige week jarig was hihi. Donderdag moest ik even makkelijk eten, want ik kwam om half 6 uit mijn werk en om half 7 werd ik alweer opgehaald door een collega om naar een opening te gaan van een catering bedrijf, dus toen at ik een lekker broodje met ragout. Een jongen die hier woont had meegegeten en vond het erg lekker, hij kon het helemaal niet. Toen ging hij ’s avonds in de kroeg aan iedereen vertellen hoe goed ik kon koken :p haha. Vrijdag heb ik lekker bij mambo beach een patatje met kroketje gegeten! Heerlijk Nederlands! Zaterdag hebben Joyce en ik voor het eerst gekookt, we verbaasde ons zelf en het was erg lekker! Dus dat gaan we nog maar een paar keer doen. Gister was het karnaval en waren alle supermarkten dicht en zelfs vele restaurants. Dus toen bij de Mac even wat gehaald. Vanavond zal het ook wel weer uiteten worden, want vandaag zijn ook alle winkels weer dicht…

De avonden doordeweeks zijn over het algemeen vrij rustig, eigenlijk wel lekker. Ik heb maandag mijn 2e salsales! Vorige week was er een gratis proefles en daar gingen wij heen met heel veel studenten. Het verbaasde mij eigenlijk een beetje, maar ik vond het super leuk en heb alweer heel veel zin in vanavond! Het zijn totaal 6 lessen dus ik ben benieuwd wat ik daarna allemaal kan ;) Dus de komende maandagavonden weet ik ook weer wat ik ga doen!
Op donderdag schijnt de Florijn leuk te zijn, de kroeg naast mijn huisje, maar dat viel vorige week een beetje tegen dus dat zie ik nog wel. Het weekend zijn er wel veel leuke feesten! Op vrijdagavond gezellig naar Bermuda dat is op loopafstand, ook wel erg makkelijk. Zaterdagavond verschillend, meestal feestje op Mambo ofzo. En zondag Wet & Wild, super leuk!!

Zondagmiddag zaten Joyce en ik vanaf 13.00 klaar om te wachten op de karnavalsoptocht, we zaten toevallig vlakbij 2 klasgenootjes van mij die zaterdag aan zijn gekomen, dus dat was wel weer leuk. EINDELIJK om half 6 kwam dan de optocht.. het was de bedoeling dat hij al rond 3/ 4 uur bij de plek zou komen waar wij stonden, maar zoals algemeen bekend is ‘RUSTIG AAN…’ dus we zijn lekker verkleurd in het warme zonnetje! De karnavalsoptocht (ja ze schrijven het hier met een ‘K’) was leuk en er zaten mooie pakken bij! Ik heb veel foto’s gemaakt en ik hoop dat ik er wat bij kan zetten op mijn site. Er waren rond half 7 wel wat opstootjes met de politie vlakbij ons en we hebben al gezien de politie is best agressief tegen de mensen hier, dus ik ga maar even proberen om niet met hun in aanraking te komen :p We zijn daarna ook maar weggegaan met een groep mensen, omdat we ons niet heel veilig meer voelden en het al donker begon te worden.
Vandaag, maandag, heb ik dus lekker vrij. Heel lekker even nog een extra dagje weekend :)! De week zal ook wel weer lekker snel gaan daardoor. Ik ga straks even lekker naar het zwembad denk ik en vanavond natuurlijk salsa dansen.

Ik hoop jullie nu weer wat vaker op de hoogte te kunnen houden, vind ik zelf eigenlijk ook wel leuk!

Beau, lief buurmeisje, ik hoorde van mijn mama dat je weer helemaal beter bent, gelukkig maar! Geef je Witje weer een dikke knuffel van mij?

Ik hoop trouwens dat jullie binnenkort weer eens van die sneeuw af zijn, het houdt maar niet op…! Sas nog 5 weken en dan ben je er zeker weten vanaf ;)

Ayo,,,, doeggggg

PS tis nu dinsdagochtend als ik dit bericht schrijf. Gisteravond was salsales weer erg leuk, wel moeilijk. Ook om met een man te dansen.. mijne was jaar of 40 en niet zo heeeel goed ;) haha. Vanaaf ga ik werken :p er is een feest voor mensen van een cruiseschip en ik ga helpen van 6 tot 12, dus een lange werkdag vandaag! Maar een mooi extra zakcentje! Nu weer hard aant werk. XXX


  • 16 Februari 2010 - 12:47

    Linda:

    Hej Sandra,

    Zo te lezen vermaak jij je wel ;) maar waar blijven de foto's???

  • 16 Februari 2010 - 13:18

    Lein:

    Jij hebt het echt zoooo zwaar daar (niet eens tijd om ons te missen;))

    Ben blij dat je het naar je zin hebt!

    Kuss

  • 16 Februari 2010 - 15:01

    Noortje:

    Super leuk om je zo te volgens op het internet! Ben erg benieuwd naar je foto's!

    Xxxx Noor

  • 16 Februari 2010 - 16:49

    Saskia!!:

    Klinkt allemaal goed snaartje!! Ben benieuwd naar je nieuwe dans moves;)
    Tot over 5 weken!! XX

  • 16 Februari 2010 - 17:37

    Klaver:

    Ik ben jaloers ! Kijk uit naar het volgende verhaal ..
    Kus

  • 16 Februari 2010 - 18:03

    Dionne:

    Eey San!

    Wat leuk om je te volgen.. Wat klinkt het allemaal super!
    Kunnen wij als je terug bent bij je op salsales?.. haha.. Kijk uit naar je foto`s..
    xx Dion

  • 16 Februari 2010 - 19:20

    Coen:

    jah jah...daar hebben ze ee nander levensmotto: alles rustig aan en wat vandaag niet gaat, komt morgen wel :P
    Ik lees het alweer...die partygirl in jouw is alweer los :D:P
    hoop dat je binnekort snel internet heb, want ik kijk uit naar je foto's

  • 16 Februari 2010 - 20:00

    Rien En Joke:

    hoi met rien leuk dat je het zo gezellig heb,en je stageplek ook goed bevalt. Ik merk dat het feesten je ook goed afgaat "feestbeest" geniet er maar van je moet nog lang genoeg in het gareellopen.gek he alle dagen zon en een lekkere temperatuur wat zal je bruin worden,of mis je de sneeuw en vorst al ik denk van niet. Nog even en wij kunnen ook van die zon genieten,wij kijkken weer uit naar je volgende verhaaltje gr rien en joke doei,doei.

  • 16 Februari 2010 - 22:46

    Mama:

    Hoi lieverd,
    wat heb je weer gezellig geschreven.
    Oma kl.was hier vanavond te eten en heeft dus ook je site gelezen, grappig hé. Mag je zelf niet een danspartner uitzoeken?
    Nou werkse vanavond en tot skyps xxx

  • 17 Februari 2010 - 07:36

    Sanne:

    gewoon echt super!!! geniet daar lekker San!! niet te bruin worden hea:P

    kuszz

  • 17 Februari 2010 - 08:54

    Shusila:

    Hee San!
    Salsa les! Gaaf hoor! Krijg je straks lekker lossen heupen of is dat nou juist weer bij een andere dans! :$ ;) haha!
    En gelijk getuigen zijn! Dat is zeker leuk, wel speciaal! Ben benieuwd hoe je het het gaat hebben op je eerste bruiloft.
    Hoe was je verkleed met "K"arnaval? Of was dat alleen voor de toch bestemt?
    Heel veel plezier de komende week en tot je volgende berichtje!
    Dikke kus
    Suusje

  • 17 Februari 2010 - 16:55

    Papa:

    Hola San,
    Las experiencias continúa simplemente. Cada día es él diferentemente de las danzas de la salsa a los cocineros, uiteten, wedding testigos, KKKKarnaval, la fuerza de policía y mucho sol. Estamos curiosamente a foto' s. Todavía ahora estoy en mi trabajo pero voy pero contener rápidamente diferentemente me no consigo ninguÌn alimento.
    Adiós, adiós

    (Ik heb de vertaling er nog maar even bijgezet.)
    Hoi San,
    De belevenissen gaan gewoon door. Elke dag is het weer anders van salsa dansen tot koken, uiteten, bruiloft getuigen, KKKKarnaval, politie en veel zon. We zijn nieuwsgierig naar de foto's. Ik ben nu nog op mijn werk maar ik ga maar gauw naar huis anders krijg ik geen eten.
    Bye, bye

  • 17 Februari 2010 - 23:34

    Edith:

    Hoi Sandra,
    Leuk hoor om op deze manier een beetje met je mee te genieten en zo te lezen vermaak je je wel!!! Geniet er lekker van. doei Edith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 03 Nov. 2009
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 59186

Voorgaande reizen:

25 December 2016 - 26 Januari 2017

Nieuw Zeeland

05 Februari 2010 - 03 Juli 2010

Curacao

Landen bezocht: