Huwelijken, strand, stil staan met de auto... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu Huwelijken, strand, stil staan met de auto... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu

Huwelijken, strand, stil staan met de auto...

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

24 Februari 2010 | Nederland, Amsterdam

Bon nochi, goedenacht,

Zo leer ik jullie ook een beetje Papiamento ) voor de rest kan ik helaas ook nog niet zo veel.
Bon dia, goedendag. Bon tardi, goedemiddag. Bon nochi, goede nacht. Danki, danku. Ayo, Doei/ tot ziens. Dushi, schatje. Helaas blijft het nog daar bij. Maar iedere keer komt er wat bij en ik hoop nog wel wat meer dingen :)! Wel leuk dat ik in Nederland een cursus Spaans heb gevolgd, want ondanks dat ik dacht dat ik er niets van bakte heb ik best wat opgestoken! Dus Suus en Simoon al die late uurtjes op maandagavond tis echt niet voor niets geweest, ik weet het zeker!

Echt een heel goed teken de tijd vliegt hier om. Ben alweer met mijn 3e stageweek bezig en ik ben 3 huwelijken verder. Vrijdag een ‘simpele’ bruiloft op het stadhuis, gister een mooie bruiloft op het strand en vandaag de beste tot nu toe…. Op een boot! Jaja, Sandra heeft de hele dag gedobberd op het water, zoals jullie wel merken ik heb het echt heel zwaar..! Ik heb zelfs geen tijd om iedereen te missen, behalve mijn lieve hondje af en toe die zoals de meeste wel weten vorige week helaas is ingeslapen. Ik wist dat er een hele grote kans was dat ik haar niet meer zou zien als ik terug zou komen, maar dit was wel erg vroeg. Ze was gelukkig al 15 jaar en heeft een mooi leventje gehad volgens mij :)!!

Genoeg over het koude holland… ik hoorde trouwens net op de radio wat Sven Kramer is overkomen, wat een ramp zeg… weer bijna goud, maar dan gaat die Hannes in de verkeerde baan rijden. Slim slim slim… wat trouwens ook niet heel slim was is dat ik zaterdag op weg naar het strand opeens niet meer vooruit kwam met de auto. Hij startte echt niet meer… maar ik had toch wel weer een beetje mazzel want precies voor een autobedrijf stopte hij er mee. Gelukkig zat ik met nog 2 meiden in de auto dus eentje ging even naar het bedrijf toe om iemand te halen. Hij keek even en toen bleek het gewoon een lege tank te zijn (SCHAAM SCHAAM), maar er zit nog wel een verhaal achter hoor… Mijn autoverhuurbedrijf had gezegd je kan ongeveer 450 kilometer rijden, je metertje is stuk dus hou die kilometers maar aan. Zo gezegd zo gedaan en na 280km stond ik dus opeens stil. Mijn autoverhuurbedrijf gebeld en die gaat er vanuit dat mijn benzine gejat is.. zelfs dat gebeurd hier. Ik vond het nogal vreemd, maar mijn tanktop hoeft niet open gemaakt te worden met een sleutel, maar kun je gewoon met de hand openen. Dus met een slangetje in mijn tank en je kunt hem leeg maken. Dus niet echt fijn, maar gelukkig was er dichtbij een benzinepomp en kostte het uiteindelijk een uurtje minder lang op het strand chillen. Wat we daarna trouwens nog wel lekker gedaan hebben :) Heerlijk bij de Jan Thiel baai, ook meteen even bekeken waar het resort van Tan & Steef zit en het zag er erg mooi uit!
’s Avonds konden we gratis ‘zuipen’ in een discotheek, die discotheek is heel rustig op zaterdagavond en daarom wilde ze studenten trekken. Van 10 tot 11 konden we gratis drinken, na 2 mixies vond ik het wel weer genoeg (BRAAF HE..) en om 12 uur zijn we naar huis gegaan, want die tent was echt saai op zaterdagavond. Volgende week vrijdag wel weer heen, dan is het lekker druk en gezellig. Ook is er dan een ruimte waar je kunt salsadansen, dus dat gaan we even uitproberen vrijdag met een paar meiden. Gister had ik namelijk weer salsales en het was erg leuk. Ik had weinig zin, omdat ik al 10 uur gewerkt had en heel moe was, toch maar gegaan omdat je anders erg veel mist en het was erg leuk. Ik mocht met een ‘hulp’man dansen, dat zijn mannen die komen helpen en die al de cursus af hebben gemaakt, dus ik had een goede danspartner (wel oud en lang haar… beetje jammer ;) ) en dat danste dus erg leuk.

De weekenden zijn hier heerlijk, zaterdag meestal naar een wat verder strand en zondag lekker dichtbij ergens heen. Zaterdag willen we wel wat doen en ondernemen en zondag dan lekker chillen in de buurt. Heerlijk hier die weekenden :D Ik hoop die in juli ook nog mee te maken in het nu nog koude NL.

Tis hier nu 8 uur en ik ga lekker eten. Vanavond lekker niets doen en misschien nog wat foto’s plaatsen op mijn website, die ik jullie als het goed is gemaild heb. Ik snap nog weinig van die site dus sorry als je nog geen mail hebt gehad ik zal de link even op mijn site zetten.

Slaap lekker allemaal!

Kus van Sandra, die nu al lekker bruin begin te worden :)



  • 24 Februari 2010 - 07:53

    Shusila:

    Jeetje jij maakt genoeg mee daar op dat eiland! Leuk om zo mijn dag te beginnen met het lezen van je verhaal.
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal.
    Liefs

  • 24 Februari 2010 - 08:27

    Lein:

    Inderdaad een fijne afleiding van het miezerige weer hier... Zo maken wij het ook allemaal een klein beetje mee;)
    Kus

  • 24 Februari 2010 - 08:46

    Madelon:

    San! Je mist wel de kermis.. dat is wel weer jammer..!! Je moeder kwam zaterdag naar mij toe en vertelde het van witje.. :( erg jammer..
    Geniet er nog lekker van en niet

  • 24 Februari 2010 - 08:46

    Madelon:

    Oeps, ging wat fout...:$
    Niet te bruin worden!!

    liefs

  • 24 Februari 2010 - 09:38

    Miek:

    Eh Nichie.
    Lekker dat je nu internet hebt en zo al veel berichtjes hebt kunnen plaatsen. Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Veel plezier nog, geniet er van:-D

  • 24 Februari 2010 - 10:09

    Marga:

    Hahah, mooi verhaal met die auto. Wel kut dat ze gewoon benzine kunnen jatten....

    Klinkt alsof we allemaal ontzettend medelijden met je moeten hebben, not. Goed dat je t zo leuk heb!

  • 24 Februari 2010 - 10:10

    Marga:

    Oh, ik bedenk opeens dat je moeder volgens mij ook Marga heet... hahah.

    Dat berichtje hierboven was dus van je lieftallige collega ;)

  • 24 Februari 2010 - 10:20

    Micha:

    Hoi Schone dochter.
    Wat erg voor Witje. Maar dat hij een mooi leven heeft gehad is wel zeker.
    Het geeft een goed gevoel dat het zo goed met je gaat. Herkennen we je nog wel als je weer thuis komt?? ( bruin/zwart )
    Cari en ik houden nog steeds de aanbiedingen in de gaten. Het wordt echter door mijn werk niet makkelijk om eventueel langs te komen.
    Heel veel liefs,
    Micha

  • 24 Februari 2010 - 16:37

    Marit:

    Klinkt allemaal erg bekend! Super leuk! Ik zou elke week naar Wet&Wild want dat ga je zeker missen als je weer terug in NL bent!!
    Geniet ervan!

    xx

  • 27 Februari 2010 - 11:56

    Rien En Joke:

    wat heb jij het druk joh,maar we hebben geen medelijden met je hoor! wat leuk allemaal voor je,we kijken weer uit naar je volgende verslag.groetjes van ons.

  • 27 Februari 2010 - 15:25

    Andrea:

    Nou volgens mij vermaak je je wel daar!! Klinkt goed allemaal, ik ben jaloers ;)

    Veel plezier nog!

    Liefs, Andrea

  • 27 Februari 2010 - 19:02

    Coen:

    hahaha...daar waar iets gratis is, zijn hollanders ;) haha...nog eventjes en dan hebben we een negering met blond haar:P

    (K)

  • 28 Februari 2010 - 11:40

    Papa:

    Dit staat nu op de site.
    "Momenteel kan sandravessies 110 foto's en 12 video's plaatsen".

    We zien de foto's en video's graag verschijnen.

    Groetjes


  • 28 Februari 2010 - 16:45

    Gitta:

    Nog gecondoleerd met Witje. Dat we nou via Curacao moeten horen dat jullie hondje is ingeslapen. Het is waarschijnlijk maar beter zo.

    Je kent mijn verhaal met de benzine toch nog wel. Jij kan er in ieder geval niks aan doen. Ik kan je alleen adviseren om je auto niet constant vol te tanken. Anders kost het je een hoop geld.

    Veel plezier.
    x Gitta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 03 Nov. 2009
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 59166

Voorgaande reizen:

25 December 2016 - 26 Januari 2017

Nieuw Zeeland

05 Februari 2010 - 03 Juli 2010

Curacao

Landen bezocht: