1 maand verder.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu 1 maand verder.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sandra Vessies - WaarBenJij.nu

1 maand verder..

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

06 Maart 2010 | Nederland, Amsterdam

Weer een hoop gebeurd hier op het mooie eiland.

Het feestje vorige week zaterdag was echt super. Om half 3 waren we aangekomen op het prachtige strand, zal wat foto’s toevoegen. Daar lekker gelegen, was wel erg druk met zo’n 100 stagiaires en de normale strandgangers er bij. Rond 5 uur was er een prijsuitreiking met super prijzen, introductieduik, overnachting in mooi hotel, wakeboardles, trip naar klein curacao enzovoorts. Helaas niets gewonnen, maarja je kunt niet alles hebben. Daarna heerlijk gefeest met een top dj (dj Paco, draait ook vaak op Mambo/ Wet en Wild en soms op bruiloften). Af en toe een lekker hapje van de bbq en uur of 9 gingen we richting huis, jammer maar het was een mooi feestje. Thuis gekomen nog even lekker een borreltje/ biertje gedronken bij de Florijn en even fijn afscheid genomen van de herrie! Wat vind ik het fijn dat die kroeg even dicht gaat :) uur of 12 lekker naar bed, had wel weer genoeg gedronken :p
Zondagochtend even gezellig geskypet met thuis en daarna lekker naar Mambo op het strand liggen. Uur of 5 gingen er een paar meiden naar huis om te douche en die gingen weer terug om te feesten, ik ben braaf thuis gebleven, was erg moe en vond het wel prima. Toen was mijn vriendje ook nog eens online dus die had ik toen ook nog even fijn gesproken!

Ik zal nog even het verhaal vertellen van mijn auto. Woensdag de 24ste ging mijn auto naar de garage, woensdagmiddag belde mijn verhuurbedrijf dat de auto nog niet klaar was en ik kreeg een vervangende auto, nou helemaal fijn was een autootje met airco en hij reed heerlijk dus ik had niets te klagen. Vrijdagmiddag werd ik gebeld dat die vervangende auto nodig was voor iemand anders… dus ik zo ja en nu?? Nou zaterdagmiddag is jouw auto klaar en dan krijg je die weer, uiteindelijk heeft zij mij thuis afgezet en zou ik zaterdag mijn ‘oude’ auto weer terug krijgen. Uiteraard kwam er zaterdag ook geen auto en werd het maandag….. GRRR maandagmiddag om 16.55 kreeg ik een SMSJE dat er slecht nieuws was en dat de auto niet meer terug kwam en dat ik mijn huurgeld terug kreeg voor de rest van de periode, tot en met 6 maart. Ja heel fijn dat ik weer geld krijg, maar wat heb ik daar aan ik wil gewoon een auto…!!!!!!!!!! Maar het was een klein autobedrijf en ze had niets meer dus ik had geen auto meer. Gelukkig wel vrij snel mijn geld ontvangen, dus dat is wel goed gekomen. Maarja toen weer verder op zoek naar een auto (ik dacht dat ik het allemaal al zo goed geregeld had in NL maar helaas toch niet, gewoon dikke pech!) Bij Hertz sta ik op de wachtlijst, zoals meer studenten en ik had nog een ander bedrijf gemaild. Gelukkig kreeg ik snel een mailtje terug van een autobedrijf dat ze vanaf 10 maart weer auto’s beschikbaar hebben. Dus als goed is heb ik volgende week weer een auto. Het was wel heel vervelend deze week omdat er weer veel huwelijken waren, maar gelukkig wonen hier hele lieve studenten en die hebben mij een paar keer opgehaald!! :D
Ik ga weer even verder met mijn weekverslagje..
Maandag was een kantoordagje en lekker gewerkt, daarna even gezwommen bij Moon (een heerlijk zwembad waar je voor 15gulden kunt zwemmen, echt belachelijk duur, maar na 5uur is het gratis dus dan kun je even lekker een duik nemen!) Daarna zouden we de daghap eten bij het Wilhelminaplein, andijviestamppot met een gehaktbal, vooral in die gehaktbal had ik wel trek, maar we waren wat later en helaas was hij al op. Toen lekker een sateetje gegeten, ook niet verkeerd natuurlijk. ’s Avonds weer salsales wat echt super leuk was, weer veel geleerd en waarschijnlijk ga ik toch maar verder naar level 2. Dat zijn dan weer 6 lessen, dan kun jij ook nog even een lesje bijwonen Sas als je er straks bent :p
Dinsdag begon als een gewone kantoordag en ’s middags hadden we weer een huwelijk. Het was een Antiliaans bruidspaar en zoals het normaal is daar was iedereen een beetje laat ;) ik ben nog op de foto geweest met de baby van het bruidspaar en die zal ik binnenkort even online zetten (hij staat helaas nog op mijn werkcomputer). www.bankasa.com daar staat bij Wie zijn wij? Een foto van mij!!! Alleen mijn studie klopt niet helemaal, want die tekst kunnen ze niet aanpassen :p
Toen ik klaar was met werken ging ik met busje naar Otrabanda, maar die buurt is niet zo veilig dus Claire en Edith hadden mij opgehaald, erg fijn!! Thanks meiden. Toen ik thuis kwam hadden andere meiden al gekookt voor mij en er stond een bordje lasagne voor me klaar wat was dat heerlijk!! :)
Woensdag hadden we ook weer een kantoordagje, tenminste tot 12 uur… toen viel de stroom uit en dat duurde uren… donderdag hadden we een groot huwelijk dus we konden nog wel wat voorbereidingen doen, maar om 3 uur zijn we toch maar naar huis gegaan. Even langs de supermarkt geweest om wat eten te halen om te koken en thuis gekomen even met thuis geskypet, eindelijk me zusje weer eens gezien. Daarna weer lekker bij Moon wat baantjes getrokken. Door mijn werk blijf ik erg in beweging en met wat zwemmen erbij ga ik er vanuit dat ik niet de standaard stagiaire ben die 7 kilo aankomt..!
Donderdag was een lange dag… om half 8 stond ik bij de bushalte te wachten op mijn collega’s en konden we op weg naar Daaibooibaai. Daar zou het bruidspaar om 10uur in het huwelijk treden. De bus was wat vertraagd en het bruidspaar was eerder als de gasten, dat was erg vervelend en vooral de bruid vond dit niet leuk. Gelukkig kwam de bus er vrij snel aan en kon de ceremonie beginnen het was verschrikkelijk heet en ik had erg medelijden met de 45 gasten die in het zonnetje zaten te luisteren. Daarna champagne en taart, tijdens de toast van de champagne vertelde de bruidegom dat ‘zij’ zwanger waren en dat was natuurlijk extra speciaal! Rond half 1 gingen zij met ze alle ervandoor en moesten wij weer opruimen. Rond 2 uur gingen we weer richting kantoor om de volgende auto in te pakken en klaar te maken voor het andere strand. Om half 3 waren we op blaauw baai (blue bay) om daar de dinertafel te decoren en alles klaar te maken voor het feest. Het verliep allemaal erg goed en zo’n drukke dag was toch eigenlijk ook wel erg leuk. Om 9 uur begon het feest en toen waren er in totaal ruim 75 mensen. Het was een Nederlands bruidspaar en de daggasten, zo’n 45, waren allemaal met het vliegtuig vanuit NL gekomen, erg mooi om te zien dat zoveel mensen overgevlogen zijn speciaal voor hun. (Gaan jullie dat ook doen als Thijs & ik hier gaan trouwen?? Hihi)
Om half 10 mocht ik gelukkig weg, eigenlijk omdat ik geen auto had en dus opgehaald moest worden, maar ik vond het erg fijn. Vandaag kwamen Nikita & Edith heel lief mij ophalen. Ze waren eigenlijk wel nieuwsgierig dus toen zijn we het strand nog even opgelopen en kon ik even laten zien hoe alles er uitzag. Leuk om aan andere stagiaires te laten zie wat ik allemaal doe.
Een lange drukke dag en ik mocht vrijdag zelf weten hoe laat ik ging beginnen. Uiteindelijk om 9 uur wakker, me was gedaan lekker ontbeten en rond 11 uur richting mijn werk met het busje. ’s Avonds was er weer een bruiloft en die was weer totaal anders als gister. Vandaag waren er namelijk maar 2 mensen, de bruid en de bruidegom. Op het strand heb je 6 getuigen nodig en dat waren dus mijn collega’s en ik, erg leuk om weer getuigen te mogen zijn. Om half 7 waren we gelukkig al klaar en kwam Nikita weer voor taxi spelen. Daarna lekker bij Nikita gegeten en daarna in drankje gedaan in huis 14. Ik was eigenlijk veel te moe, maar ik kon vandaag uitslapen dus ik ben nog mee wezen stappen. Er was een feestje bij Villa Maria waar ik normaal salsales heb, goede locatie, leuke dj!, dus was weer een top feestje. Rond 2 uur lekker naar huis gegaan en in slaap gevallen. Om half 10 weer wakker en nu dit verhaaltje aan het schrijven wat eigenlijk wel heel lang is nu..

Ik moet straks weer werken en super veel studenten gaan vanmiddag op het strand liggen waar ik moet werken… echt heel toevallig, maar eigenlijk vind ik het ook wel tof :) maar wel heel leuk, want ik kan dus meerijden en ga eerst even 2 uurtjes op het strand liggen voordat ik aan het werk moet.
Ik moet van half 3 tot half 7 werken, dus ik maak mooi weer wat overuurtjes. Totaal iets van 10uur deze week, dus dat schiet al lekker op.

Ik zal weer wat leuke foto’s toevoegen. Ook van vrijdagavond 19 februari, toen hadden we een goud en fout feestje en dat was echt super leuk! Hele foute muziek en goude kleding ;) Uiteraard heb ik geen goude kleding dus ik koos voor foute kleding en foute muziek!! Zie de leuke foto’s :)
Zoals jullie wel lezen ik heb het hier erg naar mijn zin, als er dan wat is met je auto ofzo is dat echt heel erg balen, maar als je dan een paar lieve meiden heb die je overal vandaan komen halen dan is dat echt super!!
Ik ben hier nu alweer maand en de tijd vliegt. Volgende week zaterdag misschien naar klein Curaçao een mooi onbewoond eiland… met overnachting :D en dan zondagmiddag een bbq en dan weer terug, klinkt niet verkeerd he? Haha.

Nou fijn weekend allemaal en dikke kus van mij!

  • 06 Maart 2010 - 14:58

    Coen:

    Met al die mooi ervaringen gaat de tijd zeker snel voorbij :D Gruwelijk lekker is dat je veel vrije tijd hebt om het eiland te verkennen (H) hopen dat je 10 maart een auto hebt ;)

  • 06 Maart 2010 - 16:18

    Esther:

    Heeej nichtje!
    Klinkt weer fantastisch en wat een leuke foto's! Ook echt bijzonder dat je weer getuige mocht zijn. Veel plezier nog! XX

  • 06 Maart 2010 - 18:03

    Dionne:

    Wat klinkt het allemaal leuk meid.. Hopen dat je snel weer een auto hebt.. Wat leuk dat je zo veel mag getuigen.. haha.. En al die feestjes wat gezellig! Liefs.. en Dikke kus Dionne!

  • 07 Maart 2010 - 13:06

    Papa:

    Heej San, kom je straks nog online. Door al dat werken van je en feesten spreek ik je alleen nog via mail :). Ik krijg er steeds meer zin om eens bij je te komen kijken. Over 3 maandjes is het zo ver. Ga je nog bij het hotel van ons de preferentie (balkon) even regelen. Leuke foto's. Veel plezier en bye, ayo, adios

  • 07 Maart 2010 - 18:23

    Tante Ineke V.E.:

    hoi Sandra,
    wat heb je het geweldig getroffen. Om jaloers op te worden. We genieten van je leuke verhalen en foto's. Veel plezier en succes met je stage. groetjes

  • 07 Maart 2010 - 21:16

    Mama:

    leuk je verslag en mooie foto's lekker je vanochtend(middag) weer even gesproken te hebben heb je lekker gedoken en vanavond vroeg je bed in duiken dan ben je er morgen weer x x x

  • 08 Maart 2010 - 14:12

    Tanja:

    hee zus, ik heb je gekrabbeld,,maar denk laat t even via deze weg horen,,je snapt wat ik bedoel hihi.
    was t weer nog beetje bij getrokken? hier schijnt t zonnetje heerlijk,,met 3 graden!
    nou we skype xxxx

  • 08 Maart 2010 - 16:16

    Klaver:

    Snaar, leuke foto's ! In Nederland schijnt ook eindelijk eens de zon. Bij jouw is het alleen 10 keer warmer. Kijk uit naar een nieuw verhaal. Dikke kus !

  • 08 Maart 2010 - 16:16

    Klaver:

    Snaar, leuke foto's ! In Nederland schijnt ook eindelijk eens de zon. Bij jouw is het alleen 10 keer warmer. Kijk uit naar een nieuw verhaal. Dikke kus !

  • 08 Maart 2010 - 18:10

    Marrie Vd Eng:

    Hoi Sandra,

    Wat een happening zeg!!
    Geweldig dat je dat gewoon doet.
    Ik heb je gevonden via je moeder.
    Volgens mij vermaak jij je daar wel, er staan zulke mooie, leuke, gezellige foto's op je site.
    Nou San geniet er maar lekker van, en niet te bruin worden.

    lieve groetjes xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 03 Nov. 2009
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 59166

Voorgaande reizen:

25 December 2016 - 26 Januari 2017

Nieuw Zeeland

05 Februari 2010 - 03 Juli 2010

Curacao

Landen bezocht: